• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137499
+
-

استارشیپ اس‌ان20 آماده پرتاب می‌شود

استارشیپ اس‌ان20 آماده پرتاب می‌شود

موشک استارشیپ سری20 استارت‌آپ فضایی اسپیس‌ایکس که قرار است در اواخر سال‌جاری میلادی پرتاب شود، یک روز پس از فرود تقویت‌کننده «مافوق‌سنگین»(Super Heavy)  روی سکوی پرتاب، به مرکز آزمایش شرکت در بوکاچیکا تگزاس فرستاده شد. به‌گزارش دیلی‌میل، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، 3تصویر از یک جرثقیل غول‌پیکر در حال بلند‌کردن تقویت‌کننده، ازجمله 29موتور رپتور عظیم آن را روی پد توییت کرد و نوشت: «Mechazilla (سکوی پرتاب) این کار را برای موشک‌های آینده انجام می‌دهد، اما هنوز کاملاً آماده نیست.» مکازیلا (Mechazilla) در نهایت برج استارشیپ خواهد بود که پس از پرتاب، تقویت‌کننده غول‌پیکر را جذب می‌کند. «مافوق‌سنگین»
(Super Heavy) نخستین مرحله از سیستم استارشیپ دومرحله‌ای و قابل استفاده مجدد اسپیس‌ایکس است که برای ارسال افراد و محموله به مریخ و دیگر سیارات دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. طول موشک استارشیپ اس‌ان20 حدود 93متر است که آن را به بلندترین موشک ساخته شده توسط اسپیس‌ایکس تبدیل کرده است. ماسک محاسبه کرده بود که برای رسیدن به هدف خود یعنی قراردادن یک میلیون انسان روی کره مریخ تا سال2025، موشک‌های استارشیپ او باید روزانه 3پرواز و در مجموع هزار پرواز در سال انجام دهند. به‌نوشته وب‌سایت اسپیس،
Super Heavy  که با نام بوستر4 نیز شناخته می‌شود، قرار است مجموعه‌ای از آزمایش‌های فشار و موتور را انجام دهد و اگر همه‌‌چیز طبق برنامه پیش برود، سرانجام با اس‌ان20 در راس خود به‌سوی هدف پرتاب خواهد شد. استارت‌آپ اسپیس‌ایکس هنوز تاریخ دقیق پرتاب را اعلام نکرده است. با این حال، این شرکت با مدیریت ایلان ماسک، هنوز در انتظار بررسی دریافت مجوز زیست‌محیطی از FAA است که امکان دارد ماه‌ها طول بکشد. اسپیس‌ایکس پیش‌تر چندین آزمایش را انجام داده است که جدیدترین آن اس‌ان15 بود که پس از یک پرواز کوتاه در ارتفاع بالا روی سکوی پرتاب فرود آمد. در سال2020، ایلان ماسک به کارکنان اسپیس‌ایکس گفته بود که توسعه استارشیپ اولویت اصلی است و پیشرفت آن «به‌طور چشمگیر و فوری» افزایش خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید