• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137326
+
-

رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ:

به‌دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید کشورمان دیروز رسما سکاندار پاستور شد. مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری او صبح دیروز با حضور مقام معظم رهبری و جمعی از کارگزاران نظام، چهره‌های سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد. نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ازجمله حاضران مراسم بودند و روی سکوی مهمانان ویژه حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار رهبر انقلاب و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور حضور داشتند.
رئیسی در نخستین سخنان خود به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید در این مراسم به‌طور مشخص درباره 3محور پیام تغییر وضع موجود در انتخابات 28خردادماه1400، رفع تحریم‌های ظالمانه و برنامه تحولی کوتاه‌مدت برای حل‌وفصل مسائل ضروری و فوری کشور صحبت کرد. او در مقدمه صحبت‌هایش گفت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبر معظم انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم، اما به‌دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد. رئیس‌جمهور درباره پیام انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم و انتخاب خودش از سوی مردم گفت: پیام مردم در ۲۸خرداد پیام تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی و پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. در یک کلمه و جمله عرض کنم، پیام مردم پیام تغییر وضع موجود بود. رئیسی در اشارات گذرایی به رویکردهای سیاست خارجی دولت خود گفت: ما حتماً به‌دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود، اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد، گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد و حتماً مسائل پیش‌روی دولت را دنبال می‌کنیم. مسائل ضروری و فوری وجود دارد که دولت، امروز با آنها مواجه است؛ مسئله کسر بودجه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، مسئله مهم کنترل تورم و گرانی‌ها و مسئله کرونا که امروز موجب نگرانی مردم است و موضوع و مسئله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
او درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت دولت خود برای مدیریت اجرایی کشور نیز توضیح داد: ما یک برنامه تحولی آنی و فوری، کوتاه‌مدت با نگاه به مسائل پیش‌رو تنظیم کردیم. حدود ۱۰مسئله محوری وجود دارد که دولت از امروز با آنها مواجه است. این مسائل شناسایی شده است و به مردم امیدواری می‌دهم که هم مسئله خوب شناسایی شده و هم از راهکارهای مسائل از نگاه کارشناسان و خبرگان بهره‌مند شدیم و ان‌شاءالله این کار با قوت و به‌صورت فوری و آنی دنبال می‌شود. برنامه تحولی 4ساله که زمینه و بستری برای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود، اجرایش به‌زودی در اختیار نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت. ما امید داریم در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط، جناح و گروه سیاسی و بدون نگاه به اینکه از کدام قوم و قبیله هستند، نقش‌آفرینی کنند.
پس از پایان مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی همراه حسن روحانی در نهاد ریاست‌جمهوری حضور پیدا کرد و رئیس‌جمهور سابق دفتر کار را به رئیسی تحویل داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
نقل قول خبر/پیگیر وعده‌های شهرداری خواهیم بود