• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137183
+
-

خسارت سیل در 3 استان

آب‌و‌هوا
خسارت سیل در 3 استان

حمیده پازوکی- خبرنگار

بار دیگر وقوع سیل موجب شد 3استان آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران دچار خسارت و آسیب شود؛ بارش‎های تابستانی که طبق اعلام سازمان هواشناسی تا پایان این هفته هم ادامه دارد، امسال آسیب‎های زیادی را در شهرها و روستاها به وجود آورده است.

سیل در آذربایجان شرقی
شامگاه یکشنبه 10مرداد چند شهر از آذربایجان شرقی دچار سیل شد. مدیرکل بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان هواشناسی برای استان ما هشدار نارنجی صادر کرده بود به همشهری می‌گوید: بارش‌ها در 2شهرستان میانه و تبریز موجب بروز آب‌گرفتگی و خسارت شدند. محمدباقر هنربر ادامه می‎دهد: ریزش کوه در جاده میانه-زنجان هم موجب شد این مسیر 8ساعت بسته شود که با همکاری نیروهای راهداری جاده باز است.  وی با بیان اینکه منازل 10روستا در بخش ترکمانچای و کندوان دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، گفت: در این روستاها مزارع و ادوات کشاورزی مثل تراکتور و چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت هم آسیب دیده‌اند.  مدیرکل بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیل خسارت جانی نداشت، می‎گوید: فقط یک نفر به دلیل ترس از سیل دچار ایست قلبی شده بود که متاسفانه در بیمارستان درگذشت. هنربر می‌افزاید: راه‌های شهری و روستایی استان باز است. خسارت‌ها هم هنوز برآورد نشده است.

سیل در 25 روستای بابل
در پی بارش‌های 2روز گذشته و جاری شدن سیلاب در این شهرستان به ۲۵روستا خسارت وارد شده است. فرماندار بابل می‎گوید: در این حادثه آسیب جانی به کسی وارد نشد و هیچ‌یک از خانه‌های مسکونی نیز آسیب ندید. قربانعلی ولی‌زاده‌بورا می‎افزاید: آسیب به جاده شیخ‌موسی و راه‌های روستایی و تخریب 2پل در روستاهای امیرده و گردرودبار و تخریب 2پل موقت در روستاهای وولی‌کله و بتلیم از خسارت‌های این سیلاب بود. همچنین شالیزارهای برخی از روستاها و 2مزرعه ماهی در روستاهای خریون بندپی‌ شرقی و  دولت-رودبار بندپی‌غربی در این سیلاب خسارت دید. وی با بیان اینکه راه ارتباطی برخی از روستاها با تلاش عوامل راهداری و امدادی باز شده است، گفت: خسارت به حوزه راه شهرستان حدود ۵٠ تا ۶٠میلیارد تومان برآورد می‌شود ولی خسارت به بخش خصوصی اعم از کشاورزی و غیر آن در دست بررسی است.

امدادرسانی به 10 خانوار حادثه در مشگین شهر
اردبیل هم از آسیب سیل اخیر در امان نبوده است و صبح دیروز دوشنبه 11مرداد روستای موئیل مشگین شهر از سیل خسارت دید. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از امدادرسانی عوامل این جمعیت به حادثه‌دیدگان سیل در این روستا خبر می‌دهد و می‌گوید: در این حادثه ۱۰ خانوار دچار حادثه شده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر با ۶ تیم عملیاتی شامل ۲۷ نفر نیروی انسانی و به‌کارگیری ۶ دستگاه خودروی امدادی عملیات امدادرسانی را انجام دادند. عزت‌الله ضربی با بیان اینکه در این حادثه منزل بعضی از اهالی روستا در اثر جاری‌شدن سیل غیرقابل سکونت شده است، می‌افزاید: در این عملیات تیم‌های اعزامی جمعیت هلال احمر با استفاده از ۶ دستگاه موتور پمپ لجن‌کش به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید