• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137140
+
-

مرد شیاد رمزارزهای ده‌ها نفر را سرقت کرد


مرد شیاد با راه‌اندازی یک سایت جعلی و به بهانه احراز هویت حساب‌های کاربری ارزهای دیجیتال در یک صرافی خارجی، کیف پول بیش از 50نفر را خالی کرد.
به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری این مرد با شکایت افرادی آغاز شد که می‌گفتند رمزارزهایشان از سوی یک سایت احراز هویت سرقت شده است. یکی از شاکیان گفت: در حساب کاربری‌ام معادل 3میلیارد تومان ارز دیجیتال داشتم اما به‌دلیل اینکه حساب کاربری‌ام دچار مشکل شده بود، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با یک سایت که در زمینه مشاوره رمز‌ارز و حل مشکلات ورود به پروفایل و احراز هویت کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی فعالیت داشت آشنا شدم. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سایت مورد‌نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت، وارد آن شدم و برای رفع مشکل حساب کاربری‌ام تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ای‌میل، نام کاربری و رمز عبورم را برایشان فرستادم. مبلغی را نیز جهت کارمزد واریز کردم اما بعد از گذشت 2روز از طرف این سایت با بنده تماس گرفتند و گفتند که امکان احراز هویت حساب کاربری بنده وجود ندارد. پس از آن و با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبورم  تغییر کرده و تمام ارزهای دیجیتال داخل حسابم سرقت شده است.
با توجه به اینکه دیگر شاکیان نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده بودند، تحقیقات مأموران پلیس فتا تهران برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران با بیان این خبر گفت: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال و استفاده از روش‌های نوین کشف جرائم سایبری، هویت واقعی متهم و محل اختفای او شناسایی و وی در شمال تهران دستگیر شد. با دستگیری این مرد بیش از 50نفر مالباخته که هدف کلاهبرداری این مرد قرار گرفته‌اند شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای کشف زوایای پنهان پرونده ادامه دارد. رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد:‌ متهم پس از مواجهه با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و گفت که ابتدا سایت جعلی احراز هویت حساب‌های کاربری ارز دیجیتال در یک صرافی معتبر خارجی را راه‌اندازی کرده و با درج نماد جعلی اعتماد الکترونیک طعمه‌هایش را فریب داده و اطلاعات محرمانه و مدارک هویتی آنها را دریافت کرده و پس از سرقت تمام ارزهای دیجیتال موجود در حساب‌های کاربری آنها، اکانت‌شان را نیز از دسترس خارج می‌کرد. تحقیقات از این متهم ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :