• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137047
+
-

صدای همشهری

  بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز قم
از مدیران شهری قم درخواست می‌کنم با توجه به اینکه این شهر جزو مناطق گرم و خشک کشور به‌حساب می‌آید، علاوه بر بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز این شهر، از درختان مثمر استفاده کنند، چراکه بررسی‌های علمی نشان می‌دهد این درختان آب کم‌تری مصرف می‌کنند. بارها درمعابر مختلف شهر مشاهده می‌کنیم که آب زیادی صرف آبیاری درختان می‌شود که بعضا با هدررفت آن هم مواجهیم. در اوضاعی که آب آشامیدنی قم به‌سختی تأمین می‌شود، باید بهینه‌سازی مصرف در حوزه‌های مختلف آبی را مدنظر داشته‌باشیم.
یک شهروند از قم 

  مشکل آب آشامیدنی در یک روستا
می‌خواستم به گوش مسئولان مربوط دراستان آذربایجان‌شرقی برسانم که روستای «کنجین کاغذکنان» آب آشامیدنی سالم ندارد. اهالی مدت‌هاست که با سختی روزگار می‌گذرانند. با این وجود حفر چاه‌های غیرمجاز دراین روستا هر روز بیشتر می‌شود و هیچ‌کس هم پاسخ‌گو چنین وضعیتی نیست. فکر می‌کنم مسئولان استان باید بار دیگر وظایف دهیاران را به آنان گوشزد کنند، چراکه کم‌کاری برخی از آنان عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرده‌است.
یک روستایی از کنجین کاغذکنان آذربایجان‌شرقی

 دلیل بی‌آبی در خوزستان 
در خبرها آمده بود که کشت شلتوک دراستان خوزستان معادل 5/3میلیارد مترمکعب، یعنی 5/2برابر مصرف صنایع کشور آب مصرف می‌کند. با این وضعیت عجیب نیست که این استان با چالش‌های اساسی در زمینه آب مواجه است. چرا مسئولان جلوی چنین کشت‌هایی را نمی‌گیرند؟
خوانساری از اهواز
 

این خبر را به اشتراک بگذارید