• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 10 مرداد 1400
کد مطلب : 136981
+
-

قرعه سخت شاگردان بنا

در 2وزن اول کشتی فرنگی قرعه‌های بسیار سختی نصیب ایران شد نجاتی و میرزازاده تقریبا با تمام رقبای بزرگ خود در یک سمت جدول هستند

مراسم قرعه‌کشی اوزان60 و 130کیلوگرم کشتی فرنگی روز گذشته برگزار شد که طی آن نمایندگان ایران (علیرضا نجاتی و امین میرزازاده) حریفان خود را شناختند.

 جانشین سوریان
علیرضا نجاتی در وزن نخست کشتی فرنگی در حالی به مصاف رقبای خود می‌رود که تیم فرنگی سالیان گذشته حمید سوریان را در این وزن در اختیار داشته و توانسته 7مدال طلای جهان و المپیک را کسب کند. نجاتی 19ساله با درخششی که در مسابقات جهانی بزرگسالان قزاقستان داشت، توانست مدال برنز را کسب کند. این کشتی‌گیر طی 2سال گذشته روند رو به‌رشدی داشته و موفق شده در تورنمنت اوکراین که حدود 3ماه پیش برگزار شد، عنوان قهرمانی را کسب کند. نجاتی با اینکه در سبک‌وزن کشتی می‌گیرد و معمولا سبک‌وزن‌ها کیلوهای زیادی از وزن خود کم می‌کنند، اما مشکل وزنی ندارد و روز مسابقه به راحتی سر وزن خواهد رسید. وزن‌‌کشی 2ساعت قبل از شروع مسابقات انجام خواهد شد و مهم است که کشتی‌گیر چطور سر وزن برسد. براساس قرعه وزن 60کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ از ارمنستان می‌رود که در مسابقات کسب سهمیه بلغارستان موفق به کسب مجوز حضور در المپیک شد. نجاتی درصورت برتری مقابل این حریف، در یک‌چهارم نهایی مقابل برنده مبارزه لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان‌۲۰۱۸ از اوکراین و المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک‌۲۰۱۶ و یک نقره و ۲برنز جهان از ازبکستان می‌رود. تاسمرادوف ازبک، رقیب سوریان در المپیک ریو بود که در گروه بازنده‌ها با شکست‌دادن سوریان باعث حذف نابغه کشتی فرنگی ایران از المپیک ریو شد. البته سوریان سابقه پیروزی در مقابل این حریف را به دفعات دارد. علیرضا نجاتی هم در مسابقات جهانی قزاقستان موفق شد تاسمرادوف را شکست دهد. کنچیرو فومیتا دارنده ۲طلای جهان از ژاپن که در مسابقات جهانی قزاقستان‌2019 نجاتی را با امتیاز عالی شکست داد و مانع رسیدن او به دیدار فینال شد با نجاتی در یک طرف جدول قرار دارد و احتمال رویارویی آنها در نیمه‌نهایی وجود دارد.

 مبارزه با غول کوبایی
امین میرزازاده، قهرمان جوانان جهان و قهرمان بزرگسالان آسیا در وزن ۱۳۰کیلوگرم، دومین کشتی‌گیر محمد بنا‌ست که باید در روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی ‌ روی تشک برود. میرزازاده در کشتی اول خود به مصاف کیم مین سئوک از کره‌جنوبی خواهد رفت و درصورت برتری در یک‌چهارم نهایی مقابل برنده آلین سیوراریو از رومانی و میخایین لوپز کشتی خواهد گرفت. میخایین لوپز ملقب به غول کوبایی که پرچمدار کشورش در مراسم افتتاحیه هم بوده ۳طلای المپیک و ۵طلای جهان را در کارنامه خود دارد. میرزازاده با 11کیلو وزن کمتر نسبت به لوپز مبارزه خواهد کرد چون وزن طبیعی این کوبایی 136کیلوگرم است. اگر نیروی جوانی و جنگندگی میرزازاده باعث شکست لوپز شود، به‌احتمال زیاد او برای رسیدن به فینال باید از سد رضا کایالپ ترک بگذرد. کایالپ علاوه بر نقره و برنز المپیک، 8مدال جهانی را هم در کارنامه خود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید