• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13681
+
-

نشانه‌های حمله‌ قلبی چیست؟

زنان مشکلات قلبی را از مردان جدی‌تر بگیرند

زنان مشکلات قلبی را از مردان جدی‌تر بگیرند

مریم قبادی/ مترجم
عارضه قلبی رویدادی تهدید‌کننده است که در نتیجه اختلال در جریان خون به‌وجود می‌آید. شناسایی علائم این بیماری به افراد کمک می‌کند، زودتر در مسیر درمان قرار بگیرند و زندگی خود را نجات دهند. زنان نسبت به مردان سخت‌تر از این بیماری نجات می‌‌یابند؛ زیرا نشانه‌های این بیماری در زنان به‌صورت خاموش است.


نشانه‌های عارضه قلبی در زنان

اکثر مردم بر این باورند که علائم بیماری به‌صورت ناگهانی بروز پیدا می‌کند اما تحقیقات گویای این است که این علائم از هفته‌ها و حتی ماه‌ها قبل در بدن خانم‌ها آشکار می‌شود.
مطالعه‌ای که در سال 2003 انجام شد، نشان داد، از بین 515 خانمی که سابقه حمله قلبی داشتند، 80درصد آنها از حدود 4هفته قبل حداقل یکی از این علائم بیماری را به‌صورت ثابت یا پاره وقت احساس کرده بودند. ضروری است که همه زنانی که این علائم را تجربه کرده‌اند، صرف‌نظر از وخیم یا ملایم بودن نشانه‌ها، برای جلوگیری از حمله‌های زودرس به پزشک مراجعه کنند.

8مورد از علائم این بیماری شامل این گزینه‌هاست:


درد قفسه سینه

مهم‌ترین نشانه‌های درد در قفسه سینه در خانم‌ها و آقایان عبارت است از: گرفتگی، فشار، درد. 7/29درصد از زنان این علائم را چند هفته قبل از شروع بیماری تجربه کرده بودند و در 57درصد از خانم‌ها نیز این نشانه‌ها همزمان با شروع بیماری پدیدار شده بود.


خستگی غیرمعمولی یا شدید

خستگی غیرعادی از نشانه‌های اولیه بیماری قلبی است. خستگی قبل از شروع عارضه در بدن بروز می‌یابد.


ضعف

ضعف یا سستی از متداول‌ترین علائم بیماری قلبی در زنان است. سرگیجه و غش از جمله نشانه‌های ضعف است.


مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی، به همراه خستگی و درد قفسه سینه از علائم بیماری‌های قلبی است. برخی از زنان هنگام درازکش، دچار کمبود تنفس می‌شوند و شدت علائم آنان هنگام نشستن کاهش می‌یابد.


اختلال خواب

تقریبا نیمی از زنان مورد مطالعه در سال 2003، قبل از شروع بیماری با اختلالات خواب مواجه شده بودند.
این اختلالات به شکل سخت به خواب رفتن و بیداری‌های گاه و بیگاه هنگام شب  است. همچنین آنها با وجود خواب کافی احساس خستگی داشتند.



تعریق

تعریق زیاد بدون دلیل موجه، نشانه دیگری از بیماری قلبی در زنان است.  همین طوراحساس سرما، نشانه دیگری از بیماری قلبی است.



مشکلات گوارشی

برخی از زنان قبل از شروع حمله قلبی ممکن است در معده احساس فشار یا درد کنند. بدهضمی، حالت تهوع و استفراغ می‌تواند از نشانه‌های بیماری قلبی باشد.



درد فوقانی بدن

محل دقیق درد نامشخص است. درد ممکن است در گردن، فک و قسمت فوقانی بازو نمایان شود. درد به‌صورت ناگهانی از یک نقطه شروع می‌شود و در سایر قسمت‌ها انتشار پیدا می‌کند.




فاکتورهای خطرناک

فاکتورهای خطرساز حملات قلبی در زنان عبارت است از:
افزایش سن، سابقه خانوادگی، افزایش فشارخون و کلسترول، چاقی، دیابت و استرس.




زمان مراجعه به پزشک

بنا به توصیه پزشکان، افراد 40سال به بالا درصورت بروز علائم فوق در بدنشان به پزشک مراجعه کنند.
پزشکان همچنین توصیه می‌کنند همه افراد با متعادل نگه‌داشتن وزن خود، خودداری از مصرف دخانیات و همچنین انجام ورزش روزانه، از بروز این عارضه پیشگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید