• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136691
+
-

طلایی‌ترین نقره تاریخ؟

کار بزرگی که محرم نویدکیا در نخستین فصل سرمربیگری‌اش کرد

طلایی‌ترین نقره تاریخ؟


کورس پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد و این در حالی است که سرخپوشان، آشکارا شرایط بهتری برای فتح جام دارند. سرنوشت پرسپولیس دست خودش است و اگر پیکان را ببرد، فارغ از هر نتیجه‌ای در بازی استقلال و سپاهان قهرمان لیگ برتر خواهد شد. با این همه حتی اگر سپاهان در هفته آخر تیم مغموم لیگ باشد، باز هم کاری که آنها امسال کردند عجیب و غریب و باورنکردنی بود. محرم نویدکیا در نخستین فصل سرمربیگری‌اش به اندازه حد نصاب قهرمانی و حتی بیشتر از آن امتیاز جمع کرد، اما بداقبال بود که یک پرسپولیس «بی‌ترمز» در مقابل این تیم قرار گرفت و مانع از تکمیل این آمار درخشان با فتح جام شد.
سپاهان امروز از 29بازی 62امتیاز گرفته و احتمالا به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شود که با وجود کسب میانگین بیش از دو امتیاز از هر بازی، قهرمان نمی‌شود. به‌طور دقیق‌تر میانگین امتیازی طلایی‌پوشان اصفهانی هم‌اکنون 2.13 است. سپاهان در حالی با 62امتیاز ممکن است قهرمان نشود که همین تیم در لیگ چهاردهم با 59امتیاز روی پله اول قرار گرفت و آخرین قهرمانی‌اش تا امروز را به‌دست آورد! عجیب‌تر اینکه سال بعد از آن یعنی در لیگ پانزدهم استقلال خوزستان فقط با 57امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.
اوضاع برای سپاهان تراژیک‌تر خواهد شد اگر آنها بازی آخر را هم از استقلال ببرند و قهرمان نشوند. در این صورت سپاهان به امتیاز65 و میانگین 2.16 خواهد رسید. جالب است بدانید 2قهرمانی از 4قهرمانی پرسپولیس با کمتر از این امتیاز به‌دست آمده است. آنها در لیگ هفدهم با 64امتیاز و در لیگ هجدهم با 61امتیاز قهرمان شدند. همه اینها را گفتیم تا معلوم شود بی‌ثمر ماندن کار بزرگی که سپاهان کرده، آخر بدشانسی است. مخصوصا که روشن نیست فصل آینده بدون پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی و شاید حتی محمد محبی و... سپاهان توانایی کسب همین نتایج را داشته باشد. با این همه فارغ از اتفاقات هفته آخر باید به محرم نویدکیا تبریک و خدا قوت گفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید