• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136654
+
-

صدای همشهری

  تأخیر در پرداخت وام ازدواج 
نزدیک به 3ماه است که برای دریافت وام ازدواج به یکی از بانک‌های شهرستان کنارک در استان سیستان‌و‌بلوچستان مراجعه و ثبت‌نام کرده‌ام، اما هنوز اقدام‌های لازم برای تعیین شعبه انجام نشده‌است و مشخص نیست چه زمانی می‌توانم از این وام استفاده کنم. مسئولان مربوط دراستان باید بدانند که طولانی شدن روند اختصاص وام ازدواج، جوانان استان را با مشکلات بسیاری در آستانه تشکیل زندگی مواجه می‌کند.
یک شهروند از کنارک استان سیستان‌وبلوچستان

  کمبود امکانات درمانی 
یکی از شهروندان «کشاورز» از شهرهای توابع شاهین‌دژ دراستان آذربایجان غربی هستم. اهالی این منطقه از دسترسی به امکانات مناسب درمانی محرومند و این شهر همچنان از کمبود زیرساخت‌های موردنیاز دراین حوزه رنج می‌برد. این شهر هر روز شاهد پس‌رفت در زمینه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است و تنها درمانگاه آن برای رفع نیازهای اهالی کافی نیست.  این درحالی‌است که شهر کشاورز، علاوه بر جمعیت خود، باید جوابگوی نیازهای درمانی اهالی بیش‌از 120 روستای اطراف باشد که لزوم توجه به وضعیت درمانگاه و توسعه آن به بیمارستان را دوچندان می‌کند.
سهراب مهربان از شهر کشاورز دراستان آذربایجان‌غربی

   قلعه«بیدسکان» رسیدگی ویژه می‌خواهد
روستای تاریخی «بیدسکان» دراستان خراسان‌جنوبی دارای بافت ارزشمند تاریخی است که همچنان، بدون تغییر باقی مانده است. قرارگرفتن این روستا در منطقه کوهستانی و وجود دره‌ها و کوه‌های زیبا و پوشیده از درختان بید و باغ‌های میوه، ازجمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه است، اما مرمت میراث‌فرهنگی این منطقه و حفاظت از آن، به بودجه کافی نیاز دارد. همچنین ساخت‌ دکل مخابراتی در نزدیکی قطعه بیدسکان، چهره گردشگری آن را خراب کرده‌است. از مسئولان مربوط می‌خواهیم توجه بیشتری به احیای جاذبه‌های تاریخی این منطقه داشته باشند.
جوادزاده از روستای بیدسکان در خراسان‌جنوبی
 

این خبر را به اشتراک بگذارید