• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136596
+
-

مکبث؛ سیاه‌تر از همیشه

آخرین فیلم جوئل کوئن اقتباسی سیاه و سفید از تراژدی شکسپیر است

گزارش
مکبث؛ سیاه‌تر از همیشه

فیلم سیاه و سفید «تراژدی مکبث» با اقتباس از اثری به همین نام از ویلیام شکسپیر، نمایشنامه نویس پرآوازه انگلیسی به کارگردانی جوئل کوئن و با بازی دنزل واشنگتن و فرانسس مک دورمند 24سپتامبر (2مهر) به‌عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک در «مرکز لینکلن» نمایش داده خواهد شد.
 به گزارش ورایتی فیلم، دنزل واشنگتن در «تراژدی مکبث » در نقش شخصیت اول فیلم و فرانسس مک دورمند در نقش همسر فریبنده وی ظاهر شده است. دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک ضمن اعلام این خبر در بیانیه‌ای، فیلم «تراژدی مکبث» را اثری سیاه و سفید و بسیار قوی و دارای مضامین پررنگی از طلسم، جادو، سحر و افسون توصیف کردند. ابتکار شجاعانه جوئل کوئن در به تصویر کشیدن نمایشنامه شکسپیر منجر به خلق فیلمی شده که  بازتاب‌دهنده اضطراب‌ها، نگرانی‌ها و غم‌های درونی است. داستان این فیلم در فضای محزون و وهم‌آلود دنیایی رخ می‎دهد که به‌دلیل حرص و طمع بی‌پایان و جاه طلبی بی‌حد و مرز، چیزی به نابودی آن نمانده است.
جوئل کوئن درباره حضورش در جشنواره فیلم نیویورک با فیلم«تراژدی مکبث» می‌گوید: جشنواره فیلم نیویورک جایی است که من به‌مدت تقریبا 50دهه در آن هم به‌عنوان یک بیننده به تماشای فیلم‌ها نشسته ام و هم به‌عنوان یک فیلمساز، فیلم‌های خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌ام. «اوژن ارناندز» مدیر جشنواره فیلم نیویورک نیز می‌گوید: ما بی‌صبرانه در انتظار زمان آغاز برگزاری جشنواره نیویورک و خوشامدگویی به تماشاگرانی هستیم که پس از یک سال به «مرکز لینکلن» باز خواهند گشت. بهترین راه گرامیداشت این اتفاق نیز با فیلمی با مشارکت جوئل کوئن، فرانسس مک دورمند، دنزل واشنگتن و سایر دوستانمان در «اپل» و «ای‌24» در شب افتتاحیه در سالن نمایش«آلیس تولی» است. در این شب با فیلم «تراژدی مکبث» برای بازگشت به ریشه‌های خویش صحنه آرایی می‌کنیم. «ارناندز» در ادامه می‌افزاید: جشنواره در حالی در «مرکز لینکلن» دوباره برگزار می‌شود که برخی چیزها و برنامه‌های این فستیوال نسبت به دوران پیش از شیوع پاندمی کرونا تغییر کرده‌اند. در این دوره از جشنواره ما از سالن‌های جدیدی برای نمایش فیلم استفاده خواهیم کرد و تلاش داریم با راه‌های جدید‌تری هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین با علاقه‌مندان به سینما ارتباط بر قرار کنیم.
جوئل کوئن و فرانسس مک دورمند زن و شوهری هستند که در آثاری نظیر«فارگو» و «خون ساده» با یکدیگر همکاری کرده‌اند. «تراژدی مکبث» اما نخستین اثری است که «جوئل کوئن» بدون همکاری و مشارکت با برادرش «ایتان گوئن» ساخته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید