• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 26 تیر 1400
کد مطلب : 136050
+
-

زخم کاری در نیمه راه متوقف شد

سریال
زخم کاری در نیمه راه متوقف شد

در آستانه پخش قسمت جدید «زخم کاری»، محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال با انتشار یادداشتی اعلام کرد که قسمت هفتم این مجموعه شبکه نمایش خانگی پخش نمی‌شود.
او در روزهای گذشته هم با انتشار مطلبی در فضای مجازی به انتقاد صریح از رویه سازمان زیرمجموعه صداوسیما -ساترا- درخصوص سانسورهای اعمال‌شده بر این مجموعه پرداخته و تأکید کرده بود که درصورت ادامه این روند، از انتشار این سریال معذور است.  
مهدویان پس از اینکه نتوانسته در مورد نحوه پخش قسمت جدید سریالش با سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به توافق برسد، مطلب جدیدی منتشر و عنوان کرده است: «از ۱۲مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، ۱۰موردش را انجام دادیم و در 2 مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال سازوکار سانسور ساترا 2موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع‌کننده اصرار به حذف کاملشان دارد. به این ترتیب مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکردند و این قسمت به‌خاطر نداشتن پروانه نمایش فردا پخش نخواهد شد. هر چند حالا بیش از هر زمان دیگری خستگی روزهای دشوار این پروژه را بر تن‌مان حس می‌کنیم، اما در این میان من فقط به تماشاگرانی فکر می‌کنم که یک هفته است منتظر تماشای قسمت جدید هستند و به همین سادگی از حقشان محروم می‌شوند.»
پخش نشدن قسمت جدید سریال با حاشیه‌هایی در فضای مجازی همراه شد. سازندگان سریال و پلتفرم پخش‌کننده از سانسورهایی که بر جریان تولید آسیب می‌زند خبر می‌دهند و «احترام به مخاطب» را دلیل این تصمیم اعلام می‌کنند. سازمان زیرمجموعه صداوسیما هم با نسبت دادن این «جنجال‌ها» به «تکنیکی برای بازاریابی»، از پیگیری حقوق مخاطبی سخن می‌گوید که حالا سرنوشت سریالی که 6قسمت از آن را خریداری کرده و وقت گذاشته تا تماشا کند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید