• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 26 تیر 1400
کد مطلب : 136000
+
-

درد بی‌برقی علاجش بستنی ا‌ست؟

درباره بستنی، کولر آبی، تی‌شرت و باقی ‌نجات‌دهندگان تابستانی

واقعا آیا سطح دغدغه‌های ما به جایی رسیده که وسط این همه مشکلی که کشور و مردم با آن درگیر هستند بیفتیم دنبال بستنی؟ اصلا به ما چه که آدم در این گرمایی که آسفالت‌های خیابان بلانسبت شما آسفالت شده‌اند و عین روغن نباتی شل و وارفته‌اند و فقط بستنی است که می‌تواند حال‌مان را خوش و دلمان را از این روزگار نامراد، خنک کند، از بستنی بگوییم؟ ما که به جرم خانه مستأجری، سیصد چهارصد تومان پول سرویس‌کار کولر داده‌ایم و آخرش هم باز شب‌ها تسمه‌اش زوزه می‌کشد. اصلا چرا باید از ویژگی‌های یک کولر خوب بگوییم و وقتی که مردم اینقدر درگیر دودوتاچهارتای زندگی هستند چه دلیلی دارد یک جای خنک را همین اطراف تهران معرفی کنیم که آخر هفته دست زن و بچه‌شان را بگیرند و با مترو بروند تا آنجا و با مابه‌تفاوت پول بلیت مترو و اسنپ، برای بچه‌هایشان شیربلالی هم سفارش دهند؟ نه اصلا به ما چه که در این تابستان گرم چه چیزی حال می‌دهد.

بستنی دارم؛ بستنی

بستنی که طبعا حال می‌دهد اما این موقع سال و کرونا، اوضاع را بی‌ریخت کرده. یک‌جایی باید آدم برود و بنشیند و دلی از عزای بستنی دربیاورد اما کجا؟ کدام بستنی‌فروشی‌ای این روزها قابل اعتماد است؟ بستنی‌فروشی‌های قدیمی تهران، عموما نزدیک به ایستگاه‌های مترو هستند. مثلا اگر ایستگاه سعدی یا فردوسی پیاده شوید، می‌توانید بهار ترافیک سر چهارراه استامبول بروید و اگر میدان حر هستید، هویج بستنی دور میدان سالم‌ترین نجات‌بخش این گرماست. صد متر آن طرف‌تر از ایستگاه 15خرداد، بساط بستنی‌فروش‌های بازار به راه است و 500قدم جلوتر از ایستگاه متروی قدس، بستنی اکبرمشتی. بهروز را نمی‌شود به‌راحتی با مترو رفت و برای عمو‌عباس باید ایستگاه منیریه پیاده شوید. بستنی ایتالیایی میدان رسالت، بستنی‌فروش‌های بر دماوند و ستارخان و پیروزی و دادمان هم که دیگر نیازی به معرفی ندارند و می‌دانید همسایه کدام ایستگاه هستند.
اینترنتی سفارش بده
اصلا نیازی نیست از خانه بیرون بروید. می‌توانید به جای همه این تهران‌گردی‌ها، در خانه بمانید و از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، برای خودتان بستنی و انواع دسرهای تابستانی را سفارش دهید. اصلی‌ترین اپلیکیشن خرید آنلاین بستنی که نیاز به معرفی ندارد اما اگر قرار است کمی بیشتر هزینه کنید، «دراپ‌وان» گزینه خوبی‌ست؛ این سایت به آدرس Dropone.ir یکی از کارهایش رساندن بستنی به شماست.

سرما در گرما

بیایید دو حقیقت را درباره تاریخ پر گهر ایرانی‌ها برایتان بگویم. به روایتی ما هم مخترع بستنی بوده‌ایم و هم کولر. تازه حتی اگر فرض بگیریم که نظریه اروپایی‌ها درست باشد و زادگاه بستنی، ایتالیای امروزی، بالاخره یخ‌دربهشت که مال ماست و از 500 سال قبل میلاد مسیح به نام ما ثبت شده. کولر هم همینطور داستانی دارد. بادگیرهای یزد کویری، پدران کولرهای آبی امروز هستند اگرچه این مکعب‌های سفید و آبی کجا و آن بادگیرهای آجری کجا! اما یادتان نرود که تابستان امسال شوخی‌بردار نیست و کولرتان حتما تا الان باید کاملا سرویس شده باشد و اگر نشده تا قطعی‌های متوالی برق، کم‌آبی و استهلاک دمارش را درنیاورده، دست به‌کار سرویس‌کردنش شوید.
سرویس‌کاری کولر
درهای کولر را باز کنید و کف آن را به دقت بشویید. بله می‌دانیم که ابتدای فصل گرم این مهم را انجام داده‌اید اما هر‌ ماه این کار را بکنید. پس از چک‌کردن سفتی تسمه، روغن‌کاری و بررسی کارکرد کولر می‌توانید برای 2ماه دیگر خیالتان از هر چه گرماست راحت باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :