• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 26 تیر 1400
کد مطلب : 135997
+
-

زیارت با مترو

نگاه
زیارت با مترو

ایستگاه‌های زیارتی متروی تهران یکی دوتا نیستند و اتفاقا جهت مسیر خطوط مترو به‌گونه‌ای طراحی شده که این وسیله ارزان در تمام طول سال، خدمات‌رسانی به زائران مکان‌های زیارتی پایتخت را انجام دهد. بنابراین در قدم اول، می‌توان گفت که متروی تهران، ماموریتی که متروی مکه در روزهای محدودی به‌عهده دارد را، در سیصدو شصت‌و‌پنج  روز سال انجام می‌دهد؛ یعنی پذیرایی از زائرانی که از گوشه‌وکنار کشور به تهران می‌آیند و عموما به‌خاطر دسترسی آسان، از مترو برای زیارت خود بهره می‌برند.
نوع خدمات‌رسانی این ایستگاه‌ها نیز تا حدودی متفاوت با دیگر ایستگاه‌های متروی تهران طراحی شده. امکاناتی مانند حمل‌ونقل پیوسته، خدمات اورژانس و نزدیکی به مراکز تفریحی و گردشگری و اقامتی، صفات ایستگاه‌های متروی زیارتی در پایتخت هستند و حالا دیگر فرقی نمی‌کند شما زائر کدام بقعه متبرکه در این شهر باشید؛ در شمال تهران، ایستگاه میدان قدس، مسافران را به حرم متبرک امامزادگان مدفون در حاشیه البرز می‌برد و در جنوب، ایستگاه حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) در تمام طول سال یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های متروی پایتخت است.
ایستگاه شهرری و ایستگاه شاهد نیز به‌خاطر نزدیکی به بقعه متبرک امامزاده شاه‌عبدالعظیم(ع) همه ساله و به‌خصوص در ایام‌ماه محرم میزبان جمعیتی قابل توجه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید