• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13579
+
-

رئیس‌جمهور: هیچ‌کس نمی‌تواند ملت ایران را ناامید کند

ارتفاع دریاچه ارومیه یک متر اضافه خواهد شد

به برکت دلاورمردی‌های سپاه، ارتش و بسیج امنیت مثال‌زدنی داریم

دولت
ارتفاع دریاچه ارومیه یک متر اضافه خواهد شد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مردم و دولت ایران مسیر توسعه کشور را قدرتمندانه ادامه خواهند داد، اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت را مایوس و امید به آینده را از آنها بگیرد، ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی، شامل حال خودشان خواهد شد.

حسن روحانی که به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است از پیوند و پیمان نو با مردم این استان صحبت کرد و در عین حال به مردم ایران قول داد توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تأثیری نخواهد گذاشت. او قول داد دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند و در آینده ارتفاع دریاچه یک متر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در سخنرانی خود در ورزشگاه تختی تبریز با بیان اینکه امروز یک‌بار دیگر می‌خواهیم با هم پیوند جدیدی را برای ارتقای آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم، گفت: ما به آذربایجان برای احیا و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقای ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم. روحانی تأکید کرد: امروز به آنچه وعده داده بودیم پایبند هستیم. وی با اشاره به اینکه ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد، گفت: امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم. روحانی خاطرنشان کرد: ما براساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد. رئیس جمهور تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعیت ایستادگی می‌کند. رئیس‌جمهور افزود: دولت و ملت ایران برای تمامی مراحل احتمالی مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ریزی کرده و هیچ مشکلی با آنها ندارد.

کسی نگران واردات و صادرات نباشد

روحانی ادامه داد: ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تأمین کالاهای مورد نیاز نباشد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌بین داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز 4200تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشند. به گفته رئیس‌جمهور صادرات غیرنفتی کشور در فروردین‌ماه سال 97نسبت به سال گذشته 15درصد و واردات نیز 7درصد افزایش داشته است.

مرکز زبان و ادبیات ترکی افتتاح می‌شود

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است از استاندار و مسئولان استان و دانشگاه‌ها خواست تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.

روحانی با بیان اینکه باید به ایثار مردم آذربایجان شرقی افتخار کنیم، گفت: من به مردم آذربایجان شرقی و غربی و منطقه غرب کشور، اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال 92، نبود، در شهریور سال 96، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم 2هزار و 200میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به‌عنوان نگین ایران باقی بماند. رئیس‌جمهور اظهار داشت: بیش از هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های متعدد برای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار است. وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و وعده مسئولان ذیربط در آینده ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر افزایش خواهد یافت. وی اظهار داشت: در این سفر اجرای 28طرح و پروژه را با اعتباری بالغ بر 1188میلیارد تومان به مردم آذربایجان شرقی قول می‌دهیم که این جدای از 735میلیارد تومانی است که از طریق صندوق توسعه ملی برای این استان درنظر گرفته شده است.
حضور و سخنرانی در افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ از مهم‌ترین برنامه‌های روحانی در این سفر است.

روحانی: برای رأی‌گرفتن از مردم وعده ندادم

حسن روحانی طی سخنانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: در دولت دوازدهم تمام موفقیت‌های ما به‌دلیل وجود مردم، اعتماد آنها و تلاش و امیدشان بوده است. او افزود: کار آسانی نبود که از مشکلات عبور کنیم البته این به‌معنای این نیست که مشکلات تمام‌شده است. مشکلات هنوز وجود دارد و اساسا نمی‌شود که انسان روزی از خواب بیدار شود و ببیند مشکلی نیست. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر پیگیری وعده‌های خود گفت: اگر کسی می‌گوید که فلانی به مردم قول و وعده داد برای اینکه رأی جمع کند اما حالا دیگر به رأی ما احتیاج ندارد و وعده‌هایش را پیگیری نمی‌کند، می‌گویم که والله به‌دنبال رأی گرفتن از مردم نبودم. وعده‌هایم را پیگیری می‌کنم و در این مسیر از یاری مردم نیز مدد می‌طلبم.

این خبر را به اشتراک بگذارید