• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135745
+
-

10 فرمان اژه‌ای‌

گزارش
10 فرمان اژه‌ای‌


   رئیس جدید قوه قضاییه در نخستین جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه پس از انتصابش که صبح دوشنبه۲۱تیر برگزار شد، با تقدیر از زحمات و تلاش‌های سید ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه طی همه سال‌های بعد از انقلاب به‌ویژه در 2سال اخیر گفت: آیت‌الله رئیسی حقیقتا همه توان خود را در جهت خدمت به انقلاب و مردم و دستگاه قضایی به‌کار بردند و توفیقات خوبی داشتند که امیدواریم در مسئولیت جدید اداره قوه مجریه نیز موفق باشند. 
براساس گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این نشست 10دستور خطاب به معاونان و مسئولان عالی قضایی برای بهبود عملکرد قوه قضاییه در خدمت‌رسانی به مردم صادر کرد. 
در بند نخست این دستورات، محسنی‌اژه‌ای از بازرسی ویژه خواست ظرف 3هفته مشکلات مردم را در مراکز قضایی احصا و راه‌حل ارائه کند. دستور دوم خطاب به رئیس حوزه ریاست بود که ظرف یک هفته گزارشی از مصوبات بر زمین مانده سفرها ارائه کند.
 اژه‌ای در چهارمین دستور خود خطاب به رئیس حوزه ریاست خواست سازوکارهای پیشنهادی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را طراحی کند. دستور پنجم او متوجه دادستان کل کشور بود تا ظرف 3هفته راهکارهای تقویت و بهبود همکاری با نیروهای امنیتی و انتظامی برای کشف توطئه‌ها، جلوگیری از نفوذ و تعقیب باندهای سازمان‌یافته را ارائه دهد.
ششمین دستور برای بررسی عملکرد ۷ هزار نمایندگی قوه قضاییه در دستگاه‌های مختلف کشور صادر شده است و  در دستور هفتم معاونت اول دستگاه قضایی مأمور شده سازوکار همکاری قوه قضاییه با سایر قوا به‌خصوص کمک به دولت را طراحی کند. دستور هفتم برای حل مشکلات پرسنل دستگاه قضا صادر شده است. 
 طی دستور هشتم، دادستان انتظامی قضات ماموریت پیدا کرد ظرف 2ماه، نیروهای مستعد ولایتمدار، انقلابی و با روحیه جهادی درون قوه قضاییه را برای استفاده در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی و معرفی کند. در دستور نهم تأکید شده رئیس مرکز آماروفناوری اطلاعات قوه قضاییه دلیل عدم‌استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری‌ها را بررسی کند و عنوان شود چگونه می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد و در پایان از معاونت راهبردی خواسته شده بر فرایند اجرای سند تحول در زمانبندی مشخص خود نظارت داشته باشد و مشکلات اجرای سند را احصا و پیشنهاد‌های خود را برای رفع نواقص و ارتقای سند ارائه دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید