• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135680
+
-

مسابقه دوبله طنز فرهنگسرای امید فضایی برای بروز استعدادها فراهم کرده است

«نمک‌باش» و جایزه بگیر!

«نمک‌باش» و جایزه بگیر!

پروانه بهرام نژاد
 

اگر با هر موضوعی که در فضای مجازی می‌بینید احساس بانمک بودن می‌کنید یا برای آن دابسمش می‌سازید، می‌توانید در مسابقه‌ دوبله طنز «نمک‌باش» که فرهنگسرای امید برگزار می‌کند، شرکت کنید. در این برنامه فرصتی فراهم شده تا ضمن شناساندن پتانسیل خود به دیگران بتوانید استعدادتان را محک بزنید و جایزه بگیرید و حتی از دوره‌های تخصصی دوبله نیز بهره‌مند شوید. «محمدرضا حزینی» گوینده و کارگردان و یکی از داوران این مسابقه برای ما از کم و کیف مسابقه‌ دوبله طنز «نمک‌باش» می‌گوید. 

  • مسابقه‌ای با درونمایه شهری

مسابقه طنز نمک‌باش برای بهبود اخلاق شهروندی و در محورهایی نظیر نقد بر رفتار ترافیکی، آلوده کردن هوا، حفظ محیط‌زیست، زیست‌شهری، همسایه‌داری، مهمان‌نوازی و... با نگاهی طنز برگزار می‌شود. حزینی دراین‌باره می‌گوید: «این مسابقه به‌صورت مردمی بوده و تولیدات ارسالی در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امید به نمایش گذاشته می‌شود تا تعداد لایک مخاطبان، نفرات برتر مسابقه را تعیین کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید یک فیلم یا انیمیشن به دلخواه خودشان انتخاب و قسمتی مشخص از آن که تک‌گویی یکی از شخصیت‌های فیلم است را جدا کنند، روی آن قسمت، متنی را نوشته و آن را در قالب طنز اجرا کنند. البته اگر کسی موضوع آزاد نیز ارائه دهد، ما پذیرا هستیم.» او می‌افزاید: «شرکت در این مسابقه محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و یک مسابقه برای عموم است و هر کسی که گمان می‌کند استعداد و صدای جذاب و لحن بیان و طنازی دارد، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند و حتی جایزه ببرد. این مسابقه به روال مسابقات مرسوم دوبله نیست و بیشتر طنازی در آن مهم است تا بتوانیم فضای پرنشاطی را ایجاد کنیم. در این مسابقه‌ هر شخص با هر توانی که از دوبله دارد و هر مدلی که دوبله را می‌شناسند می‌تواند شرکت کند و جزو نفرات برتر هم باشد.»

  • قوانینی که باید رعایت کرد

مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه نمک‌باش، تا ۱۵ مرداد ماه است و بعد از داوری اولیه و بازبینی آثار توسط هیئت داوران این جشنواره که شامل «محمدرضا حزینی» گوینده و کارگردان، «حسن شاهی» نویسنده و کارگردان تئاتر و «مسعود حسینی» بازیگر سینما و تلویزیون است، روز ۱۶ مرداد ماه انجام و نتایج اولیه اعلام می‌شود. به گفته حزینی در نهایت آثار منتخب در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امید به نمایش گذاشته می‌شود تا مردم جذاب‌ترین‌ها را انتخاب کنند.

او می‌افزاید: «داوری مردمی ۳روز برگزار می‌شود تا شهروندان بتوانند آثار منتخب خودشان را انتخاب کنند. به نفرات برتر این مسابقه جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود و یک نفر جایزه ویژه هیئت داوران و ۴ نفر براساس لایک مخاطبان در اینستاگرام و براساس آرای مردمی انتخاب می‌شوند. همچنین نفرات برتر مسابقه به‌طور مستقیم جذب مجموعه «سرزمین صدا» خواهندشد تا بتوان از استعداد آنها بهره‌برد.» او ادامه می‌دهد: «در این میان استفاده از اپلیکیشن‌های تمرین دوبله که روی گوشی همراه قابل نصب است، برای ضبط آثار بلامانع است. آثار ارسالی نباید بیش از یک دقیقه باشد. هر شرکت‌کننده هم می‌تواند نهایتاً ۲ اثر را برای مسابقه ارسال کند.» علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره تماس خود را به شماره ۰۹۱۰۶۳۸۴۳۹۴ واتساپ بفرستند. 

  • کشف خلاق‌ها و آموزش برگزیده‌ها

فرهنگسرای امید مسابقه دوبله طنز نمک‌باش را با مشارکت کانون سرزمین صدا، برگزار می‌کند و این مسابقه با هدف استعدادیابی و کشف هنرمندان خلاق در رشته دوبله است. حزینی دراین‌باره معتقد است: «ما در این مسابقه با شناسایی افراد دارای استعداد، خلاق و خوش صدا و خوش بیان، اصول حرفه‌ای کار را به آنها آموزش می‌دهیم و بعد به مجموعه سرزمین صدا جذب می‌کنیم.» دبیرخانه جشنواره طنز نمک‌باش در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید دایر است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید