• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135401
+
-

نکته بازی/ پول بده، اصلا نباش!



بازیکنان پرسپولیس شروع کرده‌اند به اعتراض رگباری علیه مدیران باشگاه و خواهان دریافت حق و حقوق‌شان هستند. باشگاه هم تا خرخره بدهکار است و به‌نظر نمی‌رسد فعلا خبری از پول باشد. در نتیجه استادان عزیز سمیعی و صدری، مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره سر تمرین حاضر شده‌اند و با بازیکنان ملاقات کرده‌اند. حقیقتش اگر از ما می‌پرسید، بعید می‌دانیم فوتبالیست‌جماعت میانه‌ای با «حرف‌درمانی» داشته باشند؛ یعنی اینها ترجیح می‌دهند پیامک واریز مرتب و منظم، به‌موقع برای‌شان ارسال شود، در این صورت حتی اگر اسم مدیرعامل را نمی‌دانستند هم هیچ اهمیتی ندارد! این هم که گاهی از بازیکنان می‌شنوید: «مدیران باشگاه سراغی از ما نمی‌گیرند.» دقیقا یعنی چرا پول نمی‌دهند. شما پول بده؛ اصلا نیا، اصلا نباش. باور کنید فوتبالیست‌های عزیز عین خیال‌شان هم نخواهد بود!

محروم از کجا؟

یکی از بامزه‌ترین کارهای کمیته انضباطی یا اخلاق در فوتبال ایران این است که منتظر می‌مانند بزنگاه‌های مهم تمام شود، بعد حکم صادر می‌کنند؛ مثلا در همین ماجرای محمدحسین کنعانی‌زادگان کل موضوع را گذاشتند برای بعد از بازی حساس با فولاد. چند سال پیش هم کرار جاسم هر چه از دهانش درآمد، بار فوتبال ایران کرد. کمیته انضباطی هم مقتدرانه او را یک سال محروم کرد، اما گفت این محرومیت بعد از پایان قرارداد کرار با استقلال اعمال خواهد شد. عین این است که مادری فرزندش را تنبیه کند و بگوید: «سیر سیر که شدی، دیگر حق نداری غذا بخوری!» حکایت رسول خطیبی هم همین است. طرف موقع هدایت تراکتور به پرسپولیس بهتان زده، الان که اخراج شده محرومش کرده‌اند. ببخشید؛ خطیبی دقیقا از چی محروم است؟

اصل حرفی که کنعانی زد

محمدحسین کنعانی‌زادگان همچنان اصرار دارد ویدئویی که از او می‌بینیم، صداگذاری شده و این بازیکن توهینی به هواداران استقلال نکرده است. او در کمیته اخلاق هم همین حرف‌ها را تکرار کرده و گفته شکایت می‌کند! خب الان که دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم حق با حسین است. داستان اینطوری است که هوادار استقلال در اتوبان مزاحم او شده و کری خوانده، کنعانی هم گفته: «یک چیزی بگویم ناراحت نمی‌شوی؟» طرف گفته نه، کنعانی هم ادامه داده: «هموطن گرامی؛ برو درس بخوان، وارد دانشگاه شو و برای کشور عزیزمان ثمربخش باش. از شما به‌عنوان یک شهروند فرهیخته انتظار دارم با اهتمام به کسب دانش، پرچم ایران عزیز را در مرتفع‌ترین قلل علمی جهان به اهتزاز دربیاوری.» بعد هم به سرعت دور شده. خداوکیلی این محرومیت دارد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید