• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135390
+
-

منهای فوتبال/ دختر وزنه‌بردار در شوک نرفتن به المپیک

شورای پزشکی فدراسیون پزشکی‌ورزشی به پریسا جهانفکریان اجازه نداد به المپیک برود. به‌نظر می‌رسد او از این تصمیم شوکه شده و فعلا سکوت کرده است. جهانفکریان نخستین سهمیه المپیکی وزنه‌برداری زنان را گرفته اما با اطمینان فدراسیون از اینکه شانسی برای رفتن به المپیک ندارد، چندروز قبل از نهایی‌شدن سهمیه، تاندون سرشانه‌اش را جراحی کرد. بعد از انصراف ورزشکار ساموایی و اضافه‌شدن جهانفکریان به فهرست ورزشکاران المپیکی، فدراسیون وزنه‌برداری ایران با نظرخواهی از پزشک معالج جهانفکریان مدعی شد او مشکلی برای رفتن به المپیک ندارد. اما گفته می‌شود پزشکان فدراسیون پزشکی‌ورزشی تشخیص داده‌اند جهانفکریان تا روز مسابقه حتی نمی‌تواند دستش را باز کند.

توکیو بدون تماشاگر
تامایو ماروکاوا، وزیر المپیک ژاپن روز پنجشنبه خبر داد بازی‌های المپیک بدون تماشاگر برگزار می‌شود. پیش از این ژاپنی‌ها اعلام کرده بودند تعدادی از تماشاگران داخلی می‌توانند در سالن مسابقات حضور داشته باشند اما وضعیت اضطراری کرونا در ژاپن، آنها را مجبور کرد تصمیم دیگری بگیرند. این تصمیم در نشست توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با مسئولان برگزاری بازی‌ها گرفته شد. ژاپنی‌ها گفته‌اند در مسابقات دوی ماراتن هم تماشاگران به خیابان نیایند و از پشت پنجره‌ها مسابقه را ببینند. این تصمیم مخالفان برگزاری بازی‌ها‌ را خوشحال می‌کند اما گفته می‌شود ژاپن به‌خاطر نفروختن بلیت المپیک و پارالمپیک حدود 820‌میلیون دلار ضرر می‌کند.

خوشحالی دختر تیرانداز از پرچمداری
هانیه رستمیان، تیراندازی است که کنار صمد نیکخواه‌بهرامی پرچم کاروان ایران را به‌دست می‌گیرد. در بازی‌‌های المپیک توکیو برای نخستین‌بار کاروان‌ها 2 پرچمدار دارد. کمیته ملی المپیک ایران که ابتدا بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال را پرچمدار معرفی کرده بود، رستمیان را هم به‌عنوان پرچمدار دوم انتخاب کرد. رستمیان بعد از این انتخاب به سایت فدراسیون وزنه‌برداری گفت: «خیلی خوشحالم و برایم افتخار بزرگی است که‌ ستاد عالی بازی‌های المپیک من را به‌عنوان پرچمدار زن کاروان ایران انتخاب کرد. امیدوارم همه ورزشکاران در همه رشته‌های المپیک موفق باشند و اتفاق‌های خوبی برای کاروان ایران بیفتد. از همه مردم ایران هم می‌خواهم مانند همیشه ما را همراهی و برایمان دعا کنند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید