• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135389
+
-

به ولاسکو هم بازیکن تحمیل می‌کردند

اعتراض‌ها به لیست نهایی تیم ملی والیبال در المپیک ادامه دارد، بعد از قائمی این بار پدر محمدطاهر وادی، پاسور خط خورده تیم مدعی است بازیکنان تیم ملی والیبال با لابی و نظر بعضی از خبرنگاران انتخاب می‌شوند

به ولاسکو هم بازیکن تحمیل می‌کردند

جنجال‌های انتخاب 12بازیکن المپیکی والیبال هنوز ادامه دارد. فرهاد قائمی حذفش را به مافیای والیبال ربط داد، محمدرضا حضرت‌پور همه‌‌چیز را به خدا سپرده است. پوریا فیاضی هم که ترجیح داد برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کند. امیرحسین اسفندیار سکوت کرده و بردیا سعادت هم در چند جمله از آلکنو و فرصتی که بهش داده شد، تشکر کرد. حالا نوبت پدر محمدطاهر وادی است که بگوید پسرش به‌خاطر مسائل فنی از تیم کنار گذاشته نشد و لابی‌گری بعضی از افراد، شانس رفتن به المپیک را از او گرفت. محمدطاهر وادی، پاسور تیم ملی بود و در لیگ ملت‌ها هم در چند بازی در ترکیب اصلی بازی کرد. محمدطاهر بعد از حذف از تیم المپیکی سکوت کرده است، اما پدرش، ابراهیم وادی که خودش استعدادیاب و مربی والیبال است، در گفت‌وگو با همشهری مدعی ‌شده که حق پسرش پایمال شده است.

  از نظر فنی جای محمدطاهر را در تیم ملی می‌دانید؟
من به‌عنوان پدر نمی‌توانم از محمدطاهر دفاع کنم اما به‌عنوان یک مربی از او دفاع می‌کنم. آمار او در لیگ ملت‌ها را ببینید و با بقیه مقایسه کنید، او تکنیک‌هایی را که یک پاسور باید داشته باشد، دارد. در بازی با ژاپن چند دریافت به پاسور رسید؟ ولی باز هم ست سوم را با اختلاف کم باختیم. در بازی با صربستان شریفی، عابدینی و سعادت نخستین بازی‌شان را انجام دادند، شفیعی هم قرار بود بعد از آن بازی به ایران برگردد. در این شرایط تیم خیلی خوب بازی کرد. اگر یکی از سرعتی‌زن‌هایی که به المپیک می‌روند، در آن بازی بودند، شرایط خیلی فرق می‌کرد.
  شما او را بهتر از سعید معروف و جواد کریمی می‌بینید؟
از سعید انتقاد زیاد شد، اما او برای خودش وزنه‌ای است و اگر در تیم راه هم برود، می‌تواند کمک بزرگی باشد. وقتی یک بازیکن را بزرگ می‌کنیم، به همان اندازه که عملکرد مثبتش روی تیم تأثیر می‌گذارد، یک پاس اشتباه هم بدهد، می‌تواند تأثیر منفی بگذارد. هر اشتباهی که می‌کند به چشم می‌آید. این حق سعید است که در المپیک باشد. اما چرا بازیکنی که یک سال روی نیمکت نشسته و از نظر مربی تیم ملی آمادگی جسمی و ذهنی مناسبی نداشته باید با شانتاژ یک عده به تیم اضافه شود؟
  منظورتان جواد کریمی است؟
بله. آلکنو نفراتش را قبل از لیگ ملت‌ها انتخاب کرد و گفت کریمی مناسب تیم نیست. اما اواسط لیگ با فشار و شانتاژ بعضی‌ها به تیم اضافه شد و حالا هم به المپیک می‌رود. بازیکنان هر کدام پست تخصصی دارند. وظیفه اصلی موسوی دفاع وسط است، حالا اگر توپ‌گیری کرد و سرویس خوب زد، یک حسن بهش اضافه می‌شود. اگر پاسوری انتخاب می‌کنیم که سایر تکنیک‌هایش از پاس‌دادنش بهتر است، به تیم ضربه زده‌ایم. فدراسیون حق را به شایسته‌ها بدهد. جامعه والیبال مورد مواخذه عوام قرار گرفته، همه می‌پرسند این چه وضعی است؟ این شرایطی که حاکم شده، برای فدراسیون خوب نیست.
  گفته می‌شود سن محمد‌طاهر بالاست و بهتر است به یک جوان میدان داده شود.
محمدطاهر 32سالش است و جواد 29سال. عیب ندارد او هم باشد. اما چرا محمدطاهر را حذف می‌کنند؟ من هم می‌گویم تیم باید پشتوانه داشته باشد. تیم جوانان و نوجوانان قهرمان جهان شدند، پاسور آن تیم‌ها کجاست؟ فصل پیش در لیگ 12فینال برگزار کردیم، محمدطاهر در این بازی‌ها بود و فشار سنگینی را تحمل کرد، اما او را کنار می‌گذاریم و بازیکنی را می‌بریم که نمی‌دانم لابی یا هر چیز دیگری داشته. ان‌شاءالله که نظر، نظر آلکنو و نظر افراد فنی فدراسیون است. پسر من یکی از هزاران بازیکنی است که در تیم ملی نیست. اما نه به آقای داورزنی زنگ می‌زنم و نه فرد دیگری.
  شما هم به مافیا اعتقاد دارید؟
جامعه والیبال می‌داند چه خبر است. به ما می‌‌گفتند برای اینکه پسرت در تیم باشد به فلانی زنگ بزن. می‌گویم کی؟ می‌گویند فلان خبرنگار. گردن خودشان ولی در 2 سایت نوشته‌اند که جواد کریمی با لابی و پول پدرش انتخاب شده.
  چرا اسم این افراد را نمی‌گویید؟
وجدانا نمی‌دانم کی هستند. اما نمی‌شود یک نفر فشار بیاورد و به تیم ملی برود. مربیان درجه 3 هم از این شرایط چندششان می‌شود می‌گویند این بازیکن که بهتر از آن یکی است. بنده خدا آلکنو انتخابش را کرده بود. محمدطاهر را می‌پرستید. پاس‌های او را صددرصد قبول داشت.
  اما واقعا آلکنو قبول می‌کند که بقیه برای تیم ملی تصمیم بگیرند؟
افلاطون هم به ایران بیاید، ما کاری را که می‌خواهیم انجام می‌دهیم. در جلسه انتخاب سرمربی گفتم ما مربی دیکتاتوری مثل ولاسکو می‌خواهیم، گفتند ولاسکو دیکتاتور نبود، دیسیپلین داشت اما من می‌گویم اگر دیکتاتور نبود، در والیبال ما دوام نمی‌آورد. هر چند یک جاهایی به ولاسکو هم بازیکن تحمیل می‌شد.

حضرت‌پور: خدا جای حق‌ نشسته
محمدرضا حضرت‌پور دل پری دارد. از نظر بعضی‌ها او حتی می‌توانست لیبروی اول تیم در المپیک باشد اما آلکنو روی نامش خط کشید. حضرت‌پور هم حذف شدنش را طبیعی نمی‌داند. او به فارس می‌گوید: «2 سال هر شب خواب المپیک را دیدم. هر کسی جای من بود آرزو می‌‌کرد تیم ملی نتیجه نگیرد، اما از صمیم قلب برای تیم آرزوی موفقیت دارم. اگر فرد یا افرادی جمع شدند و مرا خط زدند، ایرادی ندارد چون معتقدم خدا جای حق نشسته و خدای ما هم خیلی بزرگ است. مردم همه‌‌چیز را می‌بینند و خیلی خوب موضوعات را متوجه می‌شوند.»

فیاضی: تصمیم سختی بود
پوریا فیاضی چهارشنبه برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد درحالی‌که تنها 28سال دارد. او تنها بازیکنی است که بعد از رفتنش از تیم، آلکنو درباره‌اش صحبت کرد: «تأسف‌بار است که برای رسیدن تو به المپیک زمان کافی نداریم. افسوس می‌خورم که در المپیک تو همراه تیم ملی نیستی.»
فیاضی 2‌ماه و نیم پیش برای دومین بار زانویش را جراحی کرد و طولانی بودن دوران ریکاوری اجازه نداد در المپیک کنار تیم باشد. او به ورزش 3 گفته است که چه تصمیم سختی گرفته است: «تصمیم سختی بود ولی گاهی وقت‌ها مجبوری تصمیماتی بگیری که مایل به انجام آنها نیستی. تیم ملی برای من تمام شد. 3 طلاقه‌اش کردم و دیگر قصد بازگشت ندارم.»
او اعتراضی به تصمیم آلکنو ندارد:‌ «من آمادگی صد‌درصدی نداشتم. زانویم را جراحی کردم و بعد کرونا گرفتم و ریکاوری‌ام 20روز عقب افتاد. مربی زمان لازم برای انتظار کشیدن را ندارد و باید زودتر تصمیمش را بگیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید