• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13514
+
-

حساب و کتاب شخصی روی موبایل

از ایده تا استارتاپ
حساب و کتاب شخصی روی موبایل

خیلی از ما حسابدار نیستیم اما حساب و کتاب سرمان می‌شود و دلمان می‌خواهد برنامه زندگی‌مان را براساس درآمدمان، درست بودجه‌بندی کنیم. نیاز به یک برنامه ساده و کاربردی که بتواند میزان درآمد و هزینه‌ را بهینه‌سازی کند، در صرفه‌جویی مالی مؤثر باشد و در عین حال، ‌کاری کند که به استفاده‌کننده‌اش سخت نگذرد، نیازی بود که مریم محمدی، یکی از بنیانگذاران استارتاپ «نیوو» را به راه‌اندازی این اپلیکیشن موبایل ترغیب کرد. داستان استارتاپ خاص «نیوو» را راحیل محمدی، یکی از اعضای ارشد این استارتاپ برای همشهری بازگو می‌کند.




این ایده از کجا شکل گرفت؟

یک نیاز شخصی به داشتن برنامه مالی ساده اما در عین حال‌ حرفه‌ای، مریم محمدی را در سال 93 ترغیب کرد، استارتاپ جدیدش را راه بیندازد. او با کمک علیرضا علیدوست یک تیم دونفره راه‌ انداخت و اپلیکیشنی درست کردند که به مردم عادی کمک می‌کرد حساب کارهای روزانه‌شان را نگه دارند. 2 نفر اصلی تیم، برای راه انداختن این استارتاپ کار اصلی‌شان را کنار گذاشتند و ریسک بزرگ بیکاری را قبول کردند تا پیشرفت کنند.



چطور کاربر را قانع می‌کنند؟

برگ برنده این اپلیکیشن، بومی بودنش برای ارز ایرانی بود و اینکه می‌توانست با خواندن پیامک‌های بانکی هزینه و درآمد غیرنقدی را به‌صورت خودکار جمع و تفریق کند؛ ضمن اینکه، روی چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان قابل استفاده بود و زبان فارسی نیز استفاده از آن را ساده می‌کرد.



چطور سرمایه اولیه را جذب کردند؟

گردآوری پول اولیه برای راه‌اندازی این پروژه ساده نبود. کار گروه در سال 93 آغاز شده بود. در آن زمان مفهوم شتاب‌دهنده و اکوسیستم استارتاپی چندان معنا نداشت؛ به همین دلیل آنها عملا تا زمان شروع به‌کار اپلیکیشن از جیب خودشان هزینه کردند. بعد از یک سال که کارشان رونق گرفت؛ یعنی در اوایل سال 94 یک سرمایه‌گذار پیدا کردند که بخشی از هزینه‌هایشان را طبق قرارداد پوشش می‌داد.



چطور پول درمی‌آورند؟

برخی استارتاپ‌ها در چند سال اول کارشان عملا درآمدی ندارند و ضررده هستند. «نیوو»‌هم طبق «برنامه تجاری»‌یا بیزنس‌پلنی که اجرا می‌کند، فعلا هیچ درآمدی ندارد. استارتاپ‌ها ابتدا روی بالا بردن تعداد کاربرانشان تمرکز کرده و بعد، چند سرویس خاص را به‌صورت پولی ارائه می‌کنند. «نیوو» هم بخشی از سرویس‌های تجاری را مدتی بعد به‌صورت پولی عرضه می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید