• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13511
+
-

جنگ خودرویی ترامپ و پوتین

روسای جمهور آمریکا و روسیه به‌زودی خودروهای فوق امنیتی خود را تحویل می‌گیرند. همزمانی این مسئله سوژه رسانه‌ها در رقابتی جدید شده است

جنگ خودرویی ترامپ و پوتین

خودروهای خاص ریاست‌جمهوری همیشه خبرساز بوده‌اند. از «هیولا» که نام ماشین حفاظتی ویژه کاخ سفید و مخصوص رفت‌وآمد رئیس‌جمهور است و کلی امکانات ویژه دارد تا بنز اختصاصی پوتین که آن را با خودش به تهران هم آورده بود و ماجرایش جنجالی شد. خودروی پوتین به‌خاطر غیربومی بودنش بارها مورد انتقاد قرار گرفت. مخالفان پوتین می‌گفتند، رئیس‌جمهور به جای بنز آلمانی باید یک خودروی ملی سوار شود. حالا به‌زودی قرار است پوتین و ترامپ هر دو خودروی اختصاصی جدیدشان را امتحان کنند. همزمانی این ماجرا و اعلام خبر آن باعث شده تا بار دیگر رسانه‌های جهان از آن به‌عنوان یک رقابت جدید میان روسای جمهور آمریکا و روسیه یاد کنند. وزیر تجارت روسیه اعلام کرده، لیموزین رئیس‌جمهور این کشور اخیرا تست تصادف را با نتیجه مثبت به پایان رسانده و قرار است به‌زودی جایگزین بنز قبلی پوتین شود. سرویس مخفی آمریکا هم اخیرا خبر داده بود که به‌زودی خودروی جدید ترامپ استارت می‌خورد.خودروی جدید پوتین بخشی از یک پروژه ویژه ملی است که روی کاهش واردات از کشورهای دیگر تکیه داشته و بیشتر قطعاتش روسی است. خودروی ترامپ را کادیلاک طراحی کرده است.




قیمت: 1.5میلیون دلار

لیموزین جدید ترامپ که به تازگی به کاخ سفید تحویل داده شده قرار است پیشرفته‌تر و ‌امن‌تر از خودروی اوباما باشد. هر رئیس‌جمهور آمریکا از یک مدل خودروی لیموزین ساخت شرکت کادیلاک استفاده می‌کند و پس از آن به‌خاطر مسائل امنیتی و فاش نشدن اسرار و فناوری‌هایش، سریعا اسقاط می‌شود.به گزارش همشهری،  لیموزین جدید ریاست‌جمهوری آمریکا یک مدل از کادیلاک CT6 سفارشی‌سازی شده است که ۸ تن وزن دارد. بدنه و شیشه‌های این خودرو در مقابل قدرتمندترین گلوله‌ها و نارنجک‌ها مقاوم است و کل خودرو هم برای مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی ایزوله شده است.  مشخص است که این خودرو توانایی مقاومت در برابر سلاح‌های پرتاب‌کننده موشک کوچک مانند RPG را دارد. وزن سنگین این خودرو به‌خاطر استفاده از آلیاژی در کف آن است تا نسبت به هرگونه انفجار بمب زیر خودرو یا کنار جاده مقاوم باشد. این خودرو هرگز چپ نمی‌کند و تعادل خودش را تحت هر شرایطی حفظ خواهد کرد. لیموزین جدید زرهی ترامپ به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز است و سرنشینان آن می‌توانند در مواقع اضطراری با دیگران تماس برقرار کنند. از دهه 1980، روسای جمهور آمریکا از خودروهای کادیلاک برای رفت‌وآمد استفاده می‌کردند. اما از زمان ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش، مدل ساخت آنها، مقاومت و البته اندازه‌شان تا حد زیادی تغییر کرد. Beast یا هیولا نامی است که از همان زمان مد شده است. خودروی مخصوص اوباما هم یکی از پیشرفته‌ترین ماشین‌های حفاظتی در زمان خودش بود اما حالا دعوای فناورانه بین ترامپ و پوتین باعث شده هردو به فکر نونوار کردن گاراژ‌هایشان بیفتند. گفته می‌شود ساخت ناوگان جدید خودروهای کاخ سفید دست‌کم 15.8میلیون دلار خرج روی دست دولت ترامپ گذاشته است. این خودرو از زمانی که مراسم سوگند ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، ‌حاضر بوده اما گفته می‌شود تغییراتی روی آن در این مدت صورت گرفته که سازندگانش ترجیح داده‌اند زمان رونمایی نهایی آن را عقب بیندازند.







 لیموزین جدید پوتین قرار است در مراسم تحلیف چهارمین دوره ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین در ۱۷ اردیبهشت برای نخستین‌بار رونمایی شود. این خودرو طی یک‌سال مورد آزمایش‌های متعدد ازجمله تست تصادفات ساختگی و انواع آزمایش‌های امنیتی قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که بدون نقص است. همانطور که مشخص است اطلاعات و جزئیات فنی زیادی از این خودروی فوق امنیتی در دست نیست. این لیموزین ساخت روسیه، خودرویی است 6تنی با قدرت و قابلیت‌های ویژه که حدود 800اسب بخار توان دارد. گفته می‌شود لیموزین جدید پوتین از پیشرانه‌ ۸ سیلندر V شکل ۴.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. گروهی می‌گویند در این خودرو از موتور8سیلندر  V8 استفاده شده و برخی شانس را به یک موتور 12سیلندر V12 می‌دهند. در پروژه کورتژ، مهندسان روسی با تیم‌های ویژه‌ از برندهای پورشه و بوش همکاری داشته‌اند. طبق معمول چنین خودرویی شامل چند سیستم هوارسانی داخلی، جعبه‌ویژه‌ خون جهت شرایط اضطراری و پنل‌های ضد‌گلوله است. از سال 1991(1370) اعضای کاخ کرملین برای آمد‌وشد از خودروهای آلمانی استفاده می‌کردند. اما از سال 2012به بعد پروژه‌ Kortezh برای حمایت از خودروهای داخلی راه‌اندازی شد تا به قول کارشناسان، مسکو بتواند در مقابل رقبای خارجی قدرت‌نمایی کند. بنا به گزارش‌ها، تا به حال 14خودروی حفاظتی ویژه از این پروژه وارد پارکینگ کرملین شده‌اند و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.قرار است از سال آینده میلادی، نمونه‌های دیگری از این خودروها به کشورهای دیگر هم فروخته شود. این خودروها به جز رئیس‌جمهور قرار است برای رفت‌وآمد بقیه اعضای ارشد دولت هم استفاده شود. قرار است 4 دستگاه نمونه مشابه این خودرو هم برای فروش به ثروتمندترین شهروندان روسیه ساخته و به‌صورت آزاد به آنها فروخته ‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید