• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
کد مطلب : 1349
+
-

ناکامی دزدان عشق اپتیما در دومین سرقت

عشق اپتیما
ناکامی دزدان عشق اپتیما در دومین سرقت

3سارق خشن به بهانه خرید خودروهای اپتیما با فروشندگان قرار می‌گذاشتند اما در سر قرار نقشه خشن سرقت را عملی می‌کردند. اعضای این باند پس از اینکه در دومین سرقت ناکام ماندند، توسط پلیس ردیابی و دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، نخستین سرقت این باند 3نفره 14آبان‌ماه رخ داد. مالباخته مردی بود که قصد فروش خودروی اپتیمایش را داشت اما در دام دزدان خشن گرفتار شده بود. او در تشریح ماجرا به مأموران گفت: چند روز پیش آگهی فروش ماشین اپتیمایم را به مبلغ 170میلیون تومان در سایت دیوار منتشر کردم. آن روز مرد جوانی با من تماس گرفت و برای دیدن ماشین قرار گذاشت.

او همراه جوان دیگری به سر قرار آمد و بعد از اینکه ماشین را بازدید کردند رفتند. چند روز گذشت تا اینکه امروز(روز حادثه) همان دو جوان به مقابل خانه‌ام آمدند و گفتند که قصد خرید ماشین را دارند و می‌خواهند قولنامه بنویسند. برای تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ رفتیم اما در همین هنگام به من حمله کردند و با تهدید چاقو و شوکر مرا داخل صندوق عقب ماشینم انداختند و سوار بر ماشین از ساختمان خارج شدند. سارقان پس از طی مسافتی در نهایت مرا در اتوبان شهید یاسینی از ماشین به بیرون پرت کردند و با سرقت ماشینم گریختند. با شکایت این مرد مشخصات خودروی مسروقه در سیستم پلیس ثبت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد.

سرقت ناکام 

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به‌دنبال یافتن ردی از دزدان اپتیما بودند که متوجه شدند سرقت مشابه دیگری در تهرانپارس رخ داده و این بار دزدان ناکام مانده‌اند. در این سرقت نیز، مردی که قصد فروش اپتیمایش را داشت در دام دزدان افتاده بود.

این مرد به مأموران گفت: پس از اینکه آگهی فروش ماشینم را در سایت اینترنتی منتشر کردم، 2نفر برای بازدید ماشین به مقابل مغازه‌ام آمدند. داخل مغازه کسی نبود و بعد از اینکه ماشین را دیدند همگی به داخل مغازه رفتیم تا قولنامه تنظیم کنیم اما ناگهان آنها با چاقو و شوکر به جانم افتادند و قصد داشتند سوئیچ ماشین را از من بگیرند. در همین هنگام یکی از همکارانم به مغازه برگشت و به کمکم آمد و دزدان وقتی او را دیدند رهایم کردند و بدون اینکه موفق به سرقت شوند پا به فرار گذاشتند.

دزد سابقه‌دار 

مغازه شاکی مجهز به دوربین مداربسته بود و مأموران توانستند تصاویری از دزدان به‌دست آورند. این تصاویر در اختیار شاکی نخست قرار گرفت و او تأیید کرد که مردان جوان همان سارقانی بودند که خودروی اپتیمایش را دزدیده بودند. تیم تحقیق با بررسی تصاویر به‌دست آمده از سارقان و جست‌وجو در بانک اطلاعاتی پلیس موفق به شناسایی یکی از آنها شد. او جوانی 25ساله به نام علیرضا بود که سوابق متعددی در زمینه سرقت داشت و آخرین بار به جرم کیف‌قاپی دستگیر شده بود.

در ادامه مخفیگاه علیرضا در منطقه اتابک شناسایی شد و مأموران آنجا را زیرنظر گرفتند تا اینکه مرد جوان زمانی که سوار بر اپتیمای مسروقه بود و قصد ورود به مخفیگاهش را داشت به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد. مرد جوان در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت خودرو اعتراف کرد و مدعی شد که طراح اصلی نقشه سرقت شوهرخاله‌اش به نام جلال است. علیرضا همچنین مدعی شد که یکی از دوستانش به نام مسعود نیز با آنها همدست بوده که در ادامه هر دو متهم دیگر پرونده دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

متهمان در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کردند و مدعی شدند که نقشه کشیده بودند تا خودروهای اپتیما را با این شگرد سرقت کرده و به فروش برسانند اما قبل از اینکه موفق به ادامه سرقت‌ها شوند دستگیر شدند. به گفته سرهنگ فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، برای متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید