• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134883
+
-

نکته بازی/ ما می‌رویم، آرفی می‌ماند



بعد از تغییرات رخ داده در آکادمی باشگاه پرسپولیس، اشپیتیم آرفی به‌عنوان سرمربی جدید تیم نونهالان انتخاب شد. این انتخاب باعث انتقاد برخی پیشکسوتان مثل سهراب انتظاری بوده است. آنها به سابقه اندک آرفی در پرسپولیس و لابد خارجی بودنش ایراد می‌گیرند. این در حالی است که برای انتخاب مربی، چنین مسائلی در اولویت نیست و تیم نونهالان و بزرگسالان هم ندارد. هر کسی با هر کارنامه‌ای هر کجا مؤثر باشد باید از او استفاده کرد. ما که از سطح توانایی‌های آرفی اطلاع نداریم، اما اگر واقعا کاری از دستش بر می‌آید می‌شود این انتخاب را به فال نیک گرفت. در مورد ایرانی نبودن هم جای نگرانی نیست. آرفی ول‌نکن‌ترین خارجی تاریخ ایران است. حتی اگر یک روز همه ما از این کشور برویم، او همچنان ماندگار است.

قابل‌قبول نیست آقای نکونام!

فولاد همچنان بد نتیجه می‌گیرد و جواد نکونام همچنان حرف‌هایی می‌زند که قابل‌قبول نیست. یک‌بار شاهد اعتراض او به داوری هستیم، مرتبه بعدی از تقویم مسابقات ایراد می‌گیرد، بعد یاد پنجره‌های بسته باشگاه می‌افتد، یک روز هم پز این را می‌دهد که رقبا از کسب تساوی برابر فولاد خوشحال می‌شوند. خب ببخشید؛ می‌گوییم از این به بعد ناراحت باشند که امتیاز گرفته‌اند! فولاد در بازی با مس رفسنجان هم در وقت‌های تلف‌شده 2 گل خورد و پیروزی را از دست داد. بعد نکونام لیست بلندبالای غایبان تیمش را مرور کرده و گفته: «حتی برای تعویض هم نفر نداشتم.» بله؛ فولاد غایبان پرشماری داشت، اما مگر تیم مس رفسنجان از چه نفراتی تشکیل شده؟ ستاره آنها کیست که اینطور بعد از باخت بهانه می‌آورید؟ بهانه‌های شما قانع‌کننده نیست.

حرمت نان و نمک را نگه‌دار

اینکه یک بازیکن شناخته‌شده فوتبال به‌خودش اجازه می‌دهد در مورد باشگاه رقیبش با الفاظ زشت و زننده حرف بزند یک غم بزرگ است. دردناک‌تر از آن اما این است که به یاد بیاوریم آقای بازیکن، زمانی نان و نمک همان باشگاه را خورده و بخشی از پول جاری در زندگی‌اش از جیب آن تیم تامین شده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان که فیلم اظهارنظر عجیبش علیه استقلال دست به‌دست می‌شود، بعد از ملوان حاضر نشد به پرسپولیس برگردد، با مدیران وقت این باشگاه بدرفتاری کرد و نهایتا هم با چند برابر قیمت سر از استقلال در آورد. او اتفاقا با قلب‌های آبی در اینستاگرام کلی هم دلبری می‌کرد، اما حالا به این تیم بد و بیراه می‌گوید. شعور حرفه‌ای هیچ؛ لااقل حرمت نان و نمک را نگه دار دوست عزیز!

این خبر را به اشتراک بگذارید