• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134880
+
-

آماربازی


8.5
بهترین بازیکن این هفته لیگ‌برتر همان مدافع جوانی بود که در پرسپولیس اصلا بازی به او نمی‌رسید و در نیم‌فصل به‌عنوان بازیکن مازاد به پدیده رفت. احسان حسینی که چند سالی در اردوی پرسپولیس بود و بازی نمی‌کرد، در نیم‌فصل اول امسال فقط یک‌بار به‌خاطر مصدومیت همزمان سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان در بازی با آلومینیوم اراک به بازی گرفته شد که تنها شکست فصل پرسپولیس در همان مسابقه رقم خورد و احسان هم دیگر برای سرخپوشان بازی نکرد و به مشهد رفت. او که برای پدیده 6بازی انجام داده، این هفته با دریافت نمره8.50از متریکا بهترین بازیکن هفته شد. حسینی در مقابل سایپا گل زد و بدون اینکه خطایی کند اصلا دریبل نخورد. او بیشترین قطع پاس را هم بین همه بازیکنان داشت.

7.6
در هفته‌ای که پرسپولیس و سپاهان هر دو پیروز شدند، سرخپوشان نمره فنی بهتری نسبت به رقیب زردپوش خود گرفتند. پرسپولیس در روز برتری 3بریک مقابل گل‌گهر نمره7.4را از متریکا دریافت کرد و حریف سیرجانی هم نمره 6.8 از 10را گرفت. سپاهان در روزی که با یک گل قعرنشین جدول را برد نمره7.1گرفت و میانگین نمرات این فصلش به 7.32رسید. سپاهان همچنان بهترین میانگین را دارد و پرسپولیس با میانگین نمره 7.31به این تیم نزدیک‌تر شده است. استقلال هم با میانگین 7.09در رتبه سوم است. اما بهترین نمره این هفته نصیب پدیده شد که با نتیجه 2بریک سایپا را در تهران شکست داد و از متریکا نمره7.6 گرفت. پدیده با این نمره بهترین تیم هفته شد و در جدول هم به رتبه هشتم رسید.

7.5
امید عالیشاه با یک صعود عالی در جدول بازیکنان، خودش را به جمع 3چهره برتر لیگ بیستم رساند. عالیشاه تا یکی دو هفته قبل در رتبه نهم این جدول قرار داشت و حتی در پرسپولیس هم رتبه‌اش پایین‌تر از سیامک نعمتی بود. او این هفته مقابل گل‌گهر نمره7.5گرفت و میانگین نمراتش تا 7.29 بالا رفت. با این میانگین، عالیشاه بعد از سجاد شهباززاده (7.40) و امین قاسمی‌نژاد (7.37) سومین بازیکن برتر لیگ تا این لحظه است. البته یک هفته دیگر، مهدی ترابی تمام این معادلات را به هم خواهد ریخت. او با نمره7.46از تمامی بازیکنان لیگ نمره بهتری دارد اما چون در نیم‌فصل وارد لیگ‌برتر شده هنوز به حدنصاب حضور در یک‌سوم بازی‌ها نرسیده که هفته آینده خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید