• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134876
+
-

اگر هنوز در استقلال بود چه می‌گفت؟

یک سؤال از پرسپولیسی‌های حامی کنعانی‌زادگان


انتشار ویدئوی توهین محمدحسین کنعانی‌زادگان به هواداران استقلال بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است. باشگاه استقلال شکایت کرده و احتمال محرومیت این بازیکن وجود دارد. در چنین فضایی اما، گروهی از هواداران پرسپولیس به حمایت از مدافع خطاکار تیم‌شان برخاسته‌اند. درحالی‌که توهین کنعانی بسیار رکیک و غیرقابل باور است، برخی طرفداران تیم او می‌کوشند آقای مدافع را از این برزخ برهانند. تلاش آنها تا جایی که معطوف به محروم نشدن کنعانی‌زادگان در این هفته‌های حساس باشد، شاید قابل توجیه به‌نظر برسد، اما وضع زمانی بدتر می‌شود که آنها حتی اصل کار کنعانی را هم فاقد اشکال می‌دانند! شاید باورکردنی نباشد، اما فضای کری‌خوانی در فوتبال ایران طوری شده که گروهی حاضرند حتی توهین جنسیتی شدید را هم موجه جلوه بدهند، فقط برای اینکه سرشان مقابل تیم حریف پایین نباشد.
آنچه این روزها می‌بینیم قابل باور نیست و به‌نظر می‌رسد به‌تدریج مبتذل‌ترین نوع فرهنگ اینستاگرامی در حال رواج یافتن در سطوح رسمی و عمومی است. با این همه اما، در مصداق خاص کنعانی‌زادگان خوب است آن دسته از هواداران پرسپولیس که از او حمایت می‌کنند، فقط به یک سؤال جواب بدهند؛ اینکه اگر کنعانی هنوز برای استقلال بازی می‌کرد، در موقعیت مشابه ممکن بود چه جمله‌ای به زبان بیاورد؟ کنعانی که سابقه حضور در پرسپولیس را داشت، برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد. آنجا کارلوس کی‌روش او را پسندید و برچسب «ملی‌پوش» روی این بازیکن خورد. به همین دلیل هم کنعانی برای بازگشت به پرسپولیس توقعات مالی عجیب و غریبی پیدا کرد که مدیران وقت باشگاه با آن موافقت نکردند. در نتیجه او راهی استقلال شد و گفت از بچگی هوادار این تیم بوده است؛ به همین سادگی!
حالا بیایید فرض کنیم کنعانی در استقلال رباط پاره نمی‌کرد و همان جا می‌ماند، بعد در خیابان یک هوادار پرسپولیسی برای او کری می‌خواند؛ در این صورت این بازیکن چه جوابی می‌داد؟ و این جواب چقدر می‌توانست خوشایند پرسپولیسی‌ها باشد؟ چرا فکر می‌کنید کسی که هواداران رقیب را شایسته چنین توهینی می‌داند، در لباس تیمی دیگر ممکن است تغییر رفتار بدهد؟ متأسفانه به جای اینکه شاهد محکوم شدن قاطعانه این رویکرد باشیم، می‌بینیم که برخی پرسپولیسی‌ها پشت کنعانی ایستاده‌اند. با این شرایط منتظر اصلاح فضای فوتبال ایران نباشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید