• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134804
+
-

پیش‌بینی بارش پراکنده در 13 استان کشور

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، طی 2روز آینده دریای خزر مواج است و ارتفاعات برخی استان‌های کشور با بارش رگبار پراکنده باران مواجه می‌شود.
صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: در 2 روز آینده در نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران با افزایش ابر، رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: طی 2روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز ، سمنان و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، رخ خواهد داد.
صادق ضیائیان ادامه داد: طی 2روز آینده دما در سواحل دریای خزر به‌طور نسبی کاهش می‌یابد. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گاه همراه با باد و گرد و خاک و افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان با بیان اینکه از روز یکشنبه، ۱۳تیر تا اواسط هفته در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: در استان‌های خوزستان و ایلام که شاهد دمای 50درجه بودیم از روز شنبه در حد بسیار اندکی یک یا 2 درجه کاهش دما خواهیم داشت.
او ادامه داد: «فقط روز یکشنبه ۱۳تیرماه در ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌‌دهد. در دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیز، تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.»
ضیائیان خاطرنشان کرد: در 3 روز آینده در نوار شرقی کشور به‌خصوص در منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌‌بینی می‌شود. روز یکشنبه نیز خلیج‌فارس به‌ویژه در نواحی مرکزی و دریای عمان مواج خواهد بود.
به‌گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران در 2 روز آینده صاف گاهی قسمتی ابری  همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۳۸درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران فردا(یکشنبه) نیز صاف، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۸درجه و حداکثر دمای ۳۹درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید