• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134785
+
-

خبر/ افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و حق پرستاری در منزل

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و حق پرستاری در منزل از پایان تیر خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که هزینه تمام‌شده خدمات برای مددجویان تحت‌پوشش در مراکز شبانه‌روزی و روزانه‌ که توسط بهزیستی ارائه می‌شود را به یارانه‌ای که سازمان پرداخت می‌کند نزدیک بکنیم.
او در توضیحات بیشتری تأکید کرد: عدد درنظر گرفته شده به‌عنوان یارانه مراکز در گذشته کمی فاصله داشت و تلاش کردیم این عدد به رقم واقعی هزینه تمام‌شده نزدیک‌تر شود. سال گذشته بابت نگهداری افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌روزی مبلغ 640هزار تومان به مراکز درجه یک به‌عنوان یارانه پرداخت می‌شد که این عدد تا پایان تیر‌ماه سال‌جاری به 2میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: رقم اشاره‌شده به‌صورت الکترونیک روی کارت بانکی مراکز خیریه شبانه‌روزی شارژ خواهد شد.
به گزارش ایسنا، قبادی‌دانا به تعداد مددجویانی که هم‌اکنون در مراکز نگهداری می‌شوند هم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 51هزار نفر در مراکز هستند که از این تعداد 14هزار نفر مجهول‌الهویه‌اند و یارانه درنظر گرفته شده برای این تعداد در پایان تیر رقم 2میلیون‌و400هزار تومان است.
او تأکید کرد: سیاست سازمان بهزیستی در ارتباط با معلولان این است که این افراد در کنار خانواده حضور داشته باشند. در راستای تقویت سیاست ذکر شده سازمان بهزیستی به پرداخت حق پرستاری برای این افراد اقدام کرده است. به‌طوری که هم‌اکنون تعداد 55هزار نفر از این افراد در منازل توسط خانواده‌هایشان نگهداری می‌شوند که از رقم درنظر گرفته شده حق پرستاری استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از 55هزار نفر معلول که در منازل نگهداری می‌شوند 27هزار نفر افراد با معلولیت ضایعه نخاعی و مابقی شدید و خیلی شدید هستند که در 2.5سال گذشته حق پرستاری در نظر گرفته شده برای این افراد 200هزار تومان بود که تا پایان تیر‌ماه این رقم به یک‌میلیون تومان خواهد رسید.
قبادی‌دانا افزود: همچنین در بخش پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و با توجه به اینکه مستمری گذشته این افراد ناچیز بود اما هم‌اکنون برای مددجو یک نفر حداقل 350هزار تومان و خانواده 5نفره و 5نفره به بالا یک‌میلیون‌و100هزار تومان درنظر گرفته شده است و این ارقام به‌صورت ماهانه و به‌صورت متمرکز به‌حساب این افراد واریز می‌شود. او همچنین گفت: مستمری مددجویان نسبت به 8سال گذشته 8تا11برابر افزایش یافته، در شرایطی که حداقل دستمزد کارگران 5برابر افزایش یافته است./ تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید