• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
کد مطلب : 1347
+
-

بخشش عمو در پرونده قتل برادرزاده

بخشش
بخشش عمو در پرونده قتل برادرزاده

مرد جوان که در درگیری با برادرزاده‌اش وی را به قتل رسانده و به‌خاطر این جنایت تا یک قدمی چوبه دار نیز پیش رفته بود، توانست با جلب رضایت اولیای دم نجات پیدا کند.

به گزارش همشهری، روز سیزدهم فروردین‌ماه سال 89مسئولان بیمارستانی در شرق تهران در تماس با بازپرس جنایی اعلام کردند جوان 18ساله‌ای که به‌دلیل اصابت ضربه به سرش به آنجا منتقل شده بود جان خود را از دست داده است. آنطور که از بیمارستان خبر می‌رسید این جوان در جریان درگیری مصدوم شده و مرگش مشکوک بود.

دقایقی بعد گروهی از مأموران پلیس آگاهی برای انجام تحقیقات بیشتر راهی بیمارستان شدند. شواهد حاکی از آن بود که عموی متوفی او را به بیمارستان منتقل کرده است. او به مأموران گفت: من و برادرزاده‌ام هر دو کارگر بودیم و در ساختمانی در شرق تهران کار می‌کردیم. چند ساعت قبل برادرزاده‌ام با مردی غریبه درگیر شد و او با چوب ضربه‌ای به سر برادرزاده‌ام زد و فرار کرد. من هم او را به بیمارستان رساندم اما دیر شده بود و او جانش را از دست داد.

حرف‌های این مرد کمی مشکوک به‌نظر می‌رسید و مأموران پی بردند او ماجرایی را از آنها مخفی می‌کند. از این‌رو وی را تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا اینکه چند ساعت بعد به قتل برادرزاده‌اش اعتراف کرد. او گفت: ما مدت‌ها بود که با یکدیگر کار ‌می‌کردیم. برادرزاده‌ام می‌گفت دوست دارد در تهران کار کند اما من می‌گفتم همین‌جایی که هستیم خوب است. بر سر همین موضوع پیش پا افتاده با یکدیگر درگیر شدیم و او مشتی به‌صورتم زد. من هم عصبانی شدم و ضربه‌ای به سرش کوبیدم. او بی‌حال شد و روی زمین افتاد. چون حالش بد بود او را به بیمارستان منتقل کردم اما فوت شد.  

مرد جوان در ادامه صحنه چگونگی درگیری با برادرزاده‌اش را به کارآگاهان نشان داد و در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند. از آنجا که همه‌‌چیز علیه متهم بود و او به قتل اعتراف کرده بود قضات نیز وی را به قصاص محکوم کردند. این رأی در ادامه در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید و آماده اجرا شد اما متهم توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

به این ترتیب او روز گذشته به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد. وی که 7سال و 7‌ماه از دستگیری‌اش می‌گذرد در دفاع از خودش گفت: یک لحظه عصبانیت باعث شد تا زندگی‌ام تباه شود. من قصد کشتن برادرزاده‌ام را نداشتم و چون او نسبت به من تندی کرد من هم عصبانی و با او درگیر شدم. حالا هم از قضات دادگاه می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. در پایان این جلسه هیأت قضایی وارد شور شدند و متهم را به تحمل 7سال و 7‌ماه زندان با احتساب ایام بازداشت محکوم کردند. به این ترتیب این مرد بعد از انجام تشریفات قانونی به‌زودی آزاد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :