• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
کد مطلب : 1346
+
-

محاکمه پسر جوان به اتهام قتل جوان افغان

18‌ماه پس از جنایت مرموزی که در جریان آن جوانی افغان با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، جوانی ایرانی به اتهام قتل او محاکمه شد.

به گزارش همشهری، این جنایت خرداد‌ماه سال 95در شهرستان میناب در استان هرمزگان رخ داد. آن روز 3مرد ناشناس زنگ در خانه مرد افغان را زدند و گفتند که با او کار دارند اما لحظاتی بعد وقتی او جلوی در رفت با شلیک 2گلوله وی را به قتل رساندند و فرار کردند. با حضور پلیس در محل حادثه، تحقیقات اولیه در این‌باره آغاز شد. آن زمان کوچه خلوت بود و هیچ‌کس جز همسر مقتول، عاملان جنایت را ندیده بود. او به مأموران گفت: آنها 3نفر بودند. 3مرد که یکی چاق، دیگری لاغر و سومین نفر هم جثه متوسطی داشت.

آنها آمدند و گفتند که با شوهرم کار دارند. وقتی شوهرم از در بیرون رفت، من داخل آمدم ولی ناگهان صدای شلیک گلوله شنیدم و بیرون رفتم. شوهرم غرق در خون روی زمین افتاده بود که 3مرد غریبه سوار بر موتورسیکلت فرار کردند. با اینکه معلوم نبود عاملان جنایت چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده‌اند اما در جریان تحقیقات پسر 21ساله‌ای به‌عنوان مظنون دستگیر شد. او می‌گفت در قتل مرد افغان دخالتی نداشته اما بازجویی‌ها از وی ادامه یافت تا اینکه سرانجام چند روز بعد به قتل اعتراف کرد و گفت: به‌دلیل اختلافاتی که یکی از دوستانش با مقتول داشته وی را به قتل رسانده است. او گفت: مدتی قبل یکی از دوستانم مبلغی پول به من داد و از من خواست مرد افغان را به قتل برسانم.

ابتدا یک کلت کمری تهیه کردم و روز حادثه جلوی خانه او رفتم و نقشه قتل را اجرا کردم. این پرونده مدتی بعد با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد. در جلسه محاکمه که روز سه‌شنبه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان برگزار شد، بعد از قرائت کیفرخواست اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و گفتند خواسته‌شان قصاص قاتل است. سپس متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: همه اعترافات اولیه‌ام تحت فشار بوده و من مرتکب قتل نشده‌ام. او ادامه داد: من با مقتول دوست بودم و دلیلی وجود نداشت بخواهم وی را به قتل برسانم. من در روزهای اول بازداشت شرایط سختی داشتم و به همین دلیل همه‌‌چیز را گردن گرفتم.

در ادامه این جلسه، عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: با وجود اعترافات اولیه موکلم هیچ دلیل و مدرکی علیه او وجود ندارد. علاوه بر اقرار باید شواهدی وجود داشته باشد که این اقرار را تقویت کند اما در پرونده چنین دلایلی وجود ندارد و خواستار صدور حکم برائت در خصوص موکلم هستم. در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رأی خود را در این پرونده اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید