• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134591
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYWNJ
+
-

پنالدو و پنالسی

گل‌های پنالتی مسی در کوپا و رقابت با گل‌های پنالتی رونالدو در یورو ادامه دارد

پنالدو و پنالسی

 رقابت‌های کوپا‌آمریکا حتی از تورنمنت‌های زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم عجیب‌تر است. تا روز آخر معلوم نبود بازی‌ها کجا برگزار می‌شود. میزبانی از کلمبیا به‌دلیل ناآرامی دالی و از آرژانتین به‌خاطر کرونا گرفته و به برزیلی داده شد که بیشترین آمارت فوتی کرونا در آمریکای جنوبی را دارد! بازی‌ها هر‌ساله برگزار می‌شود مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. هر وقت میل‌شان بکشد، یک کوپا‌آمریکا در تقویم می‌گنجانند؛ سالی یک‌بار، 2‌سال یا 3‌سال یک‌بار یا بیشتر. تیم‌های حاضر در رقابت‌های امسال که به‌خاطر کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، در 2گروه 5تیمی دسته‌بندی شدند و 4‌تیم از هر گروه به مرحله یک‌هشتم راه یافتند! هیچ بعید نیست اگر هر گروه 4‌تیمی هم بود، 4‌تیم به یک‌هشتم می‌رفتند! به این ترتیب فقط بولیوی و ونزوئلا از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند.
     مسی بعد از بازی با تیم ته جدولی بولیوی، که 2گل از 4گل تیمش را هم به ثمر رساند، با 148 بازی و یک بازی بیشتر از خاویر ماسچرانو، رکورددار بازی ملی در آرژانتین شد.
    مسی که 3‌گل در کوپای امسال زده، تعداد گل‌هایش در سال‌2021 را به عدد باورنکردنی 42گل رسانده است.
    کاپیتان آرژانتین موفق شد یکصدمین پنالتی عمرش را هم گل کند. مسی پیش از این 29بار پنالتی خراب کرده. کریستیانو رونالدو 139پنالتی را گل کرده و 27تا را هدر داده.
     نرخ گلزنی مسی از روی نقطه پنالتی 78درصد و رونالدو 84درصد است. مهم‌ترین پنالتی‌هایی که مسی هدر داده، یکی در لیگ قهرمانان مقابل چلسی و یکی در برابر شیلی در فینال کوپا بوده و رونالدو هر 3پنالتی را در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا، چلسی و بایرن‌مونیخ خراب کرده و آن پنالتی مقابل ایران را هم که یادمان نمی‌رود؛ بیرانوند مهارش کرد اما خیلی مهم و سرنوشت‌ساز نبود و مانع صعود پرتغال نشد.
    در مجموع 17.75درصد گل‌های رونالدو پنالتی بوده و این نرخ برای مسی 13.39درصد است. رونالدو 37پنالتی در جریان بازی از مسی بیشتر داشته ولی مسی در فصل
 12-2011 بیشترین پنالتی را به‌دست آورده و 14تا از 17پنالتی را به گل تبدیل کرده و یکی هم برای آرژانتین در این فصل گل کرده که می‌شود 18تا. رونالدو در فصل 20-2019 سه‌پنالتی برای پرتغال و 16تا در یوونتوس به‌دست آورده که در مجموع بیشتر، اما از لحاظ باشگاهی کمتر از مسی در فصل مورد اشاره است.
     اگر پنالتی‌ها را از آمار گلزنی دو طرف کم کنیم، مسی با 647گل، سه‌پنالتی بیشتر از کریستیانو زده. نکته معنادار این است که پنالدو (لقبی که هواداران بارسا به رونالدو داده‌اند) تنها 14بار از روی نقطه پنالتی برای تیم ملی گل زده که 3تای آن در همین یورو‌2020 بوده اما پنالسی (لقبی که هواداران رئال به مسی می‌دهند) 18گل ملی‌اش پنالتی بوده.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :