• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134587
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0RjPG
+
-

پایان ناخوش

کرواسی نتوانست مثل سوئیس یک فرجام دراماتیک را رقم بزند

پایان ناخوش

توپ دست اسپانیا بود اما کرواسی واقعا خوب بازی کرد. برای خوب‌بودن نیازی نیست توپ در دست‌تان باشد اما زمانی که اسپانیایی‌ها در وقت اضافه از حریف پیش بودند، مالکیت توپ به کارشان آمد و آنها اجازه ندادند کرواسی صاحب توپ و موقعیت بیشتر شود. این پایان ماجراجویی نایب‌قهرمان جام‌جهانی بود. لوئیس انریکه بعد از آنکه تیمش در 2‌بازی اول تنها یک گل زده بود، توانست نسخه‌ای شفابخش برای گلزنی پیدا کند. یادمان نرود که اسپانیا در جام‌جهانی2010 که قهرمان شد، در مجموع 8گل زده بود، 3تا کمتر از گل‌های اسپانیا در 4بازی یوروی امسال.

   اسپانیا برای نخستین‌بار در یوروی امسال 5گل به حریفش زد که مقابل اسلواکی بود. لاروخا حالا نخستین تیمی است‌ که در 2‌بازی پیاپی با 5گل به برتری می‌رسد. اسپانیا نخستین تیمی است که در یک‌بازی 5گلزن متفاوت دارد؛ سارابیا، فران تورس، آسپلیکوئتا، موراتا و آریانزابال.
  گل به‌خودی پدری که از فاصله 45متری وارد دروازه اسپانیا شد، ابتدا به نام اونای سیمون، دروازه‌بان این تیم به ثبت رسید اما بعدا یوفا آن را اصلاح کرد. در تاریخ یورو هیچ دروازه‌بانی گل‌به‌خودی نزده بود تا اینکه در این دوره شزنی، دوبراوکا و هرادسکی این پاکی را از بین بردند.
   اونای سیمون در دقیقه96 و 106 و وقت‌های اضافه اشتباهش را جبران کرد و با مهاری که داشت زمینه‌ساز پیروزی 5 بر 3 اسپانیا در وقت‌های اضافه شد. او اما آمار بدی در اشتباهات منجر به گل دارد. سیمون در فصل گذشته با 6‌ اشتباه بزرگ منجر به گل، بدترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در 5‌ لیگ معتبر اروپایی داشته است.
   این نخستین گل به‌خودی تاریخ یورو بود که از خارج محوطه جریمه وارد دروازه شد. تاکنون 9گل‌به‌خودی در یورو‌2020 به ثمر رسیده است. در مجموع ادوار قبلی یورو روی هم رفته 9‌گل‌به‌خودی به ثبت رسیده بود.
   بازی کرواسی و اسپانیا پرگل‌‌ترین مسابقه تاریخ یورو نبود. پیش از این در سال1960 فرانسه با نتیجه 5 بر 4 یوگسلاوی را شکست داد تا پرگل‌ترین بازی این رقابت‌ها 9‌گل داشته باشد.
   آلوارو موراتا با وجود انتقاداتی که از او می‌شد، توانست یک گل مهم در وقت اضافی بزند. حالا او با رکورد 5گل زده تورس در ادوار یورو برابر شده است. یک هوادار اسپانیا در طول بازی نوشته‌ای را روی مقوا به دوربین‌ها نشان می‌داد که روی آن جمله بامزه‌ای درج شده بود: «موراتا! من هم نمی‌توانم توپ را توی دروازه بکنم.»
   فران تورس ‌زننده گل سوم اسپانیا به کرواسی در کنار سارابیا بهترین بازیکنان اسپانیا بودند اما جایزه به بوسکتس رسید. فران تورس با 21سال‌و120روز سن حالا دومین بازیکن جوان تاریخ لاروخا محسوب می‌شود که در یک بازی در یورو هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد. فابرگاس با ثبت گل و پاس‌گل در سن 21سال‌و37روز رکورد جوان‌ترین گلزن را در دست داشت و هنوز هم این رکورد را در اختیار دارد.
   آسپلیکوئتا در برابر کرواسی ناپرهیزی کرد و یکی از معدود گل‌‌های عمرش را زد. این نخستین گل کاپیتان چلسی برای تیم ملی در 27بازی بود. او حالا با 31سال‌و304روز سن، مسن‌ترین گلزن اسپانیا در ادوار جام ملت‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید