• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13453
+
-

حمل‌ونقل عمومی ظرفیت 12میلیون نفری دارد

دیروز نمایندگان فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس به ساختمان شورای شهر تهران آمده بودند تا در جلسه‌ای همراه رئیس شورا به بررسی اولویت‌های کاری پایتخت کشور بپردازند.

به گزارش روابط عمومی شورا، در این جلسه محسن هاشمی در نخستین دیدار خود با نمایندگان فراکسیون شورا‌ها و مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی نکته اساسی را خدمات‌رسانی عادلانه در شهر دانست. او گفت: «مردم باید این احساس را داشته باشند که به‌صورت مساوی خدمات می‌گیرند و این رویکرد شورای پنجم است.» رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌ها 93درصد شهروندان مشکل اصلی شهر را آلودگی هوا و ترافیک عنوان کرده‌اند، ‌افزود: «با زیرساخت‌های ایجاد شده می‌توان تعداد سفر با مترو را به 7میلیون و با اتوبوس به 5 میلیون برسانیم؛ یعنی حدود 12میلیون سفر را در تهران با حمل‌ونقل عمومی انجام دهیم.»

به گفته او البته در محدوده مرکزی تهران اکنون 41ایستگاه مترو و 76ایستگاه بی‌آرتی وجود دارد و در چنین حالتی در 31کیلومترمربع مساحت موجود، این تعداد ایستگاه یعنی با پیمایش هر 300متر یک دسترسی به سیستم حمل‌ونقل عمومی وجود خواهد داشت. این در حالی است که خط6، 7و 3با ظرفیت پایینی کار می‌کنند و حتی در خط 1و 2مترو به جای سر فاصله 2‌دقیقه‌ای با سرفاصله 4تا5 دقیقه قطارها سر می‌رسند. هاشمی افزود: «اگرچه هم در مجلس و هم در دولت امکانی فراهم شده که بتوانیم از فاینانس استفاده کنیم.» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اشاره کرد و گفت که مدیریت شهری درنظر دارد روی مسئله معتادان، مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر متجاهر، کودکان کار و متکدیان با کمک از سمن‌ها کارهای اساسی انجام دهد. او همچنین به ممنوعیت تراکم‌فروشی از ابتدای شورای پنجم به بعد اشاره کرد و گفت که محوریت بر نوسازی بافت فرسوده گذاشته شده است؛ البته چون قانون شوراها درست اجرا نمی‌شود مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس به اولویت‌های کلانشهرها و تحقق مدیریت یکپارچه شهری تاکید کردند. مهرداد لاهوتی، رئیس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس هم خبر از بررسی دولایحه داد؛ یکی از این لایحه‌ها به مالیات بر ارزش افزوده و دیگری به  واگذاری تصدی‌ها به همراه منابع به شهرداری اختصاص دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید