• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134280
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/31mJM
+
-

نکته بازی/ هم جهش بود و هم پرش!



ما مطلقا جزو کسانی نبودیم که اعتقاد داشتند پشت شکست 5 بر یک مس رفسنجان برابر سپاهان حرف و حدیثی وجود دارد. بالاخره هر تیمی ممکن است یک روز بد داشته باشد. همان زمان هم در گزارشی نوشتیم که خود پرسپولیس هم اگر دقت می‌کرد می‌توانست در بازی رفت 4 یا 5 گل به مس بزند. همه اینها درست، اما اظهارنظر محمد ربیعی هم بعد از بازی مس برابر پرسپولیس بامزه است. از او پرسیده‌اند چرا این بار تیمش خوب بازی کرد و او توضیح داده: «از بازی با سپاهان تا این دیدار یک پرش تاکتیکی داشتیم.» این دیگر از پرش و جهش گذشته بود؛ شاهد یک صعود فضایی تاکتیکی بودیم. اگر شما به همین راحتی می‌توانی بین 2 بازی چنین پرشی انجام بدهی، کمی بیشتر تلاش کن، سال دیگر قهرمان آسیا شوی!

تعویض طلایی اینطوری است؟

در اینکه حضور مهدی عبدی در رفسنجان مثمر ثمر بود و تک گل پرسپولیس را ساخت تردیدی نیست، اما افراط استفاده رسانه‌ها از عنوان «تعویض طلایی» کمی جای بحث دارد. این عبارت معمولا به تعویضی اطلاق می‌شود که کمی برخلاف پیش‌بینی‌ها انجام شده و به‌طور خارج از تصور موجب موفقیت تیم شده باشد. آیا تعویض مهدی عبدی در زمین، چنین ویژگی‌هایی داشت؟‌ او مهاجم ذخیره پرسپولیس است که سابقه زدن کلی گل در مسابقات مهم را دارد. شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر هم که فیکس بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند. تیم هم که نیاز به گل داشت؛ در این شرایط شاید هر مربی دیگری هم جای یحیی گل‌محمدی بود مهدی عبدی را به زمین می‌فرستاد. این قابل پیش‌بینی‌ترین تعویض ممکن بود، نه تعویض طلایی.

خودتان اجازه شادی بدهید

بعد از پیروزی استقلال برابر گل‌گهر سیرجان، خبرنگاران از فرزاد مجیدی در مورد مشکلات باشگاه، اعتراض بازیکنان و اینکه چرا خود فرهاد باید از جیبش به تیم پاداش بدهد سؤال کرده‌اند. سرپرست استقلال هم جواب داده: «الان وقت این حرف‌ها نیست. هواداران خیلی اذیت شدند. بعد از این برد اجازه بدهید شاد باشند.» آقا واقعا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد شادی هواداران استقلال را خراب کند. اگر هم مشکلی هست، فقط از جانب خودتان است. یعنی اگر ارکان مختلف باشگاه، اعم از مدیر و معاون و مربی و بازیکن همینطور رگباری علیه هم پست نگذارند و جنجال و داستان راه نیندازند، هیچ‌کس «نمی‌تواند» شادی را از هواداران بگیرد. انصافا خودتان طوری به هم حمله می‌کنید که رسانه‌ها از انعکاس اخبار هم عقب می‌مانند، چه برسد به حاشیه‌سازی و بزرگ‌نمایی اختلافات!

این خبر را به اشتراک بگذارید