• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134252
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxW82
+
-

گرجستان بدنسازهای ایران را دیپورت کرد

تیم 7 نفره ایران شامل 5ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست برای شرکت در مسابقات گرندپری گرجستان، راهی این کشور شده بودند اما به‌دلیل اینکه پروتکل‌های بهداشتی این کشور را رعایت نکرده بودند، بعد از 10ساعت معطلی در فرودگاه، به ایران بازگشتند. تیم ایران به محض ورود به فرودگاه تفلیس، قرنطینه شد. گرجی‌ها از آنها درخواست کردند مدارک واکسینه شدنشان را ارائه دهند اما تیم ایران واکسن کرونا دریافت نکرده بودند و مأموران اجازه ندادند آنها از فرودگاه خارج شوند.
به‌گفته مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، گرجی‌ها قوانین سختی برای ورود افراد به کشورشان دارند:«افراد برای ورود به گرجستان یا باید واکسن زده باشند یا ۱۵ روز قبل از سفر از ۵ وزارتخانه آن کشور مجوز ورود بگیرند. تیم ایران با هماهنگی دکتر قاسمی، سفیر ایران در گرجستان به این کشور اعزام شد و ایشان گفته بودند با توجه به پیگیری فدراسیون گرجستان مشکلی برای ورود تیم ایران پیش نمی‌آید.»
روشنی می‌گوید فقط تیم ایران با مشکل روبه‌رو نشد:‌«تیم‌های قبرس و سوریه نیز مثل تیم ایران برگشت داده شدند. فدراسیون اجازه نمی‌دهد ورزشکاران اعزامی به گرجستان، به‌خاطر مشکل به‌وجود آمده آسیب مالی ببیند و کنار آنها خواهد بود.»
توضیحات روشنی قانع‌کننده به‌نظر نمی‌رسد. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه میزبان، فدراسیون می‌توانست یا برای واکسینه کردن تیم از طریق وزارت بهداشت اقدام یا از اعزام تیم جلوگیری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید