• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134247
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYW65
+
-

مجمع جهانی غر زنندگان

خلاصه کنفرانس‌های خبری جمعه‌شب؛ دردناک و تامل‌برانگیز

مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر جمعه‌شب با برگزاری 5 دیدار آغاز شد و طبق معمول بخش عمده‌ای از وقت نشست‌های خبری به نک و نال و غرولند گذشت. سرمربیان که عموما افتخار نمی‌دهند و در نشست‌های خبری شرکت نمی‌کنند. اگر در آسیا باشد که به‌خاطر یک جلسه غیبت در نشست، آقایان را نقره‌داغ می‌کنند، اما در ایران از این خبرها نیست و کم‌کم سرمربیان تیم‌های متوسط و بدون هوادار هم ترجیح می‌دهند دستیاران خود را به نشست بفرستند. از اینکه بگذریم، می‌رسیم به محتوای جلسات که در یک کلمه قابل جمع‌بندی است؛ غرولند! محض رضای خدا همین کنفرانس‌های بعد از مسابقات جمعه‌شب را مرور کنید و ببینید یک جمله فوتبالی و فنی پیدا می‌کنید؟ واقعا جاهای دیگر دنیا هم اینطوری است؟ تا جایی که ما می‌خوانیم و می‌بینیم نه، اما در ایران همه‌‌چیز زیر سایه حواشی است. خودتان بخوانید و ببینید که استادان از چه چیزهایی ایراد گرفته‌اند؛ بازنده و برنده هم ندارد.

    مربی پرسپولیس؛ چرا کمتر از سپاهان استراحت می‌کنیم؟
حمید مطهری بعد از پیروزی پرسپولیس برابر مس رفسنجان، از برنامه‌ریزی سازمان لیگ ایراد گرفت و گفت: «توقع داریم تیمی که اینقدر با فدراسیون فوتبال همکاری می‌کند و اولویتش هم تیم ملی است، سازمان لیگ با آن منصفانه‌تر رفتار کند. بازی‌های ما همیشه جلوتر از سپاهان و با استراحت کمتری برگزار می‌شود. اینها همه موضوعاتی است که از سازمان لیگ می‌خواهیم دقت عمل بیشتری را داشته باشند.» البته اعتراض به زمین چمن مسابقه را هم داشتیم.

   مربی استقلال؛ در شرایط نابرابر می‌جنگیم
صالح مصطفوی، دستیار خبرساز فرهاد مجیدی بعد از پیروزی استقلال برابر گل‌گهر گفت: «متأسفانه استراحت ما نسبت به باقی تیم‌ها کمتر بود. تیم‌ ما می‌توانست فردا بازی کند و بازی دیگرمان را روز دهم انجام دهیم ولی به هر دلیلی تغییری انجام نشد. ما هر 3 روز یک‌بار بازی داریم و شاید مالکیت کم تیم‌مان نسبت به گل‌گهر به‌خاطر خستگی بازیکنان‌مان بود. بازیکنان ما انسان‌های شریفی هستند که در شرایط نابرابر خوب عمل می‌کنند و دیدید که به جز توپی که به تیر خورد، موقعیتی به حریف ندادیم.»

   مربی گل‌گهر؛ غیرفوتبالی باختیم
سعید الهویی، دستیار امیر قلعه‌نویی هم بعد از شکست برابر استقلال گفت: «برای یک تیم سنگین است تلاش کند و در جریان بازی براساس شرایط فوتبال بازی را نبازد و شرایط غیرفوتبالی باعث باختش شود. اشتباهات فوتبالی سال گذشته هم وجود داشت و در 2 هفته پیاپی هم وجود داشت و بازهم اشتباهات به ضرر ماست.» از استاد پرسیده‌اند چرا خود امیر به نشست نیامد، او حتی همین فرصت را هم برای ادامه غرولند مغتنم شمرده است: «این سؤال را باید از کسانی که آنالیزور یا همراه شبانه‌شان را به نشست می‌فرستند، بپرسید.» عبارت را داشتید؛ همراه شبانه!

   مربی سایپا؛ چرا داور در هتل حریف بود؟
اصغر مازیار، دستیار فراز کمالوند بعد از شکست سایپا برابر صنعت نفت آبادان گفت: « فقط ما یک سؤال داریم، البته هیچ قصدی هم از این سؤال نداریم، ولی می‌خواهیم بدانیم، در شهری که 3 هتل خوب دارد، چرا تیم میزبان و تیم داوری باید در یک هتل باشند؟! از لحاظ روانی چنین مسائلی برای فوتبال ما خوب نیست و روی تیم‌ها به‌ویژه تیم میهمان تأثیر می‌گذارد. تیم میهمان همیشه به‌خاطر شرایط میزبانی یک گام از تیم میزبان عقب است.» باز خدا را شکر از این سؤال منظور خاصی ندارند!

   سرمربی ذوب‌آهن؛ حریف فقط دنبال توپ بلند بود
مجتبی حسینی هم بعد از تساوی ناامیدکننده تیمش برابر آلومینیوم اراک به سبک بازی شاگردان منصوریان طعنه زد: «آلومینیوم فقط دنبال بازی بلند بود. ما روی این کار تمرین کرده بودیم، اما روی بی‌دقتی گل خوردیم.» باز دستش درد نکند حداقل دستیارش را به نشست خبری نفرستاد!

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :