• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13423
+
-

بخت تبریز 2018 امشب باز می‌شود

تبریزی‌ها امیدوارند سفر امروز رئیس‌جمهوری موجب رونق در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، اقتصاد و گردشگری شود

گزارش
بخت تبریز 2018 امشب باز می‌شود




سید رضا حسینی زاده| تبریز – خبرنگار:

رویداد تبریز 2018 امروز با سفر  رئیس‌جمهوری و هیات‌های داخلی و خارجی به تبریز رسما افتتاح می‌شود. با این مراسم که تبریزی‌ها از چند ماه قبل چشم انتظار آغاز آن هستند، برنامه‌های متنوعی در این شهر و شهرهای دیگر استان برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی آغاز می‌شود. هرچند که به اعتقاد برخی شهروندان و کارشناسان فرصت‌های بسیاری برای این رویداد از دست رفته است و در چند ماه باقیمانده باید با سرعت و جدیت برنامه‌های گردشگری دنبال شود تا تبریز بتواند میزبان خوبی برای مهمانانش باشد. از سوی دیگر حجم قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی و شهری در سفر دوروزه  رئیس‌جمهوری به تبریز و استان افتتاح می‌شود که می‌تواند شروعی خوب برای صنعت، اقتصاد و مدیریت شهری در استان باشد. از این رو امیدهای بسیاری به این سفر و نتایج موثر آن در میان شهروندان وجود دارد. 


چشم انتظار خبرهای خوب 

یکی از شهروندان تبریزی می‌گوید: از چند هفته قبل خبرهای متعددی از حضور رئیس‌جمهوری و هیات همراه وی در تبریز به گوش می‌رسد که در ابتدای سال می‌تواند موجب نشاط در میان شهروندان و نوید‌دهنده اتفاقات مهم و تاثیر‌گذار در شهر و استان باشد.
«محمد‌سام ارجمندی» با اشاره به رشته فعالیت خود در حوزه فنی و عمرانی بیان می‌کند: رکود زیادی در زمینه پروژه‌های عمرانی و شهری در تبریز و استان وجود دارد و میزان بدهی مسئولان به پیمانکاران نیز زیاد است که موجب مشکلاتی برای فعالان این حوزه و توقف در برخی پروژه‌های شهری و عمرانی شده است. انتظار داریم در این سفر به این موضوع هم به صورت کلان رسیدگی و امکان دیدار پیمانکاران و فعالان اقتصادی و صنعتی استان با مسئولان ارشد کشوری فراهم شود.وی ادامه می‌دهد: تبریز 2018 می‌تواند فرصتی مناسب برای رونق صنعتی و اقتصادی در استان و فعالیت‌های عمرانی و شهری باشد اما اغلب فعالیت‌های عمرانی عمدتا در حوزه زیباسازی آن هم به صورت مقطعی متمرکز شد و در این زمینه پیمانکاران علاقه‌مند به توسعه استان، انتقادات خود را به مسئولان شهری و استانی اعلام کرده‌اند.


محقق نشدن سه خواسته شهروندان تبریزی

یکی دیگر از شهروندان تبریزی می‌گوید: در سفر قبلی رئیس‌جمهوری به استان موضوعات مختلفی مطرح شد که برخی از این موضوعات به صورت مصوبه درآمد و برخی دیگر نیز در جریان سخنرانی‌های مردمی از سوی گروه‌های مردمی مطرح شد. شهروندان انتظار داشتند در فاصله دو سفر تمامی این موارد محقق شود. امیدواریم در سفر امروز رئیس‌جمهوری این موضوعات شفاف‌سازی شده و میزان عملکرد مسئولان استانی در قبال تعهدات سفر مشخص شود.
«نادر بیگلو» تاکید می‌کند: از احیای دریاچه ارومیه گرفته تا فرهنگستان زبان ترکی آذری و آزادراه تبریز- بازرگان، همچنین اتمام خط آهن تبریز - میانه موضوعاتی است که مورد مطالبه همه ماست و به درستی نیز در مورد اینکه این مطالبات جزو مصوبات سفر بوده یا جزو وعده‌ها یا هیچکدام، از سوی مسئولان شفاف‌سازی نشد.


حضور موثر مسئولان دولتی در شهرستان‌های استان

یکی از شهروندان بنابی هم از ضرورت حضور مسئولان ارشد کشوری در دیگر شهرهای استان می‌گوید و اینکه در جریان سفر  رئیس‌جمهوری برخی شهرهای مهم از نتایج مثبت این سفر بی‌بهره هستند. «کوثر زنوزی» تاکید می‌کند:‌ شهرهای مختلف در توسعه استان سهم مهمی دارند و به واسطه دوری از مرکز استان با مشکلات زیادی مواجه هستند که معمولا به چشم نمی‌آید. موقعیت‌هایی این چنینی فرصتی است که مردم این شهرها بتوانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.
وی تصریح می‌کند: بناب در تبریز 2018 با جشنواره بین‌المللی کباب معرفی می‌شود اما به نظر می‌رسد زیرساخت‌های مختلف این شهر از جمله هتل و راه چندان مهیا نیست و از سوی دیگر پروژه‌های عمرانی این شهر سرعت چندانی ندارد و چندین پروژه عمرانی در نقاط مختلف این شهر نیمه تمام مانده که استقبال شایسته از گردشگران داخلی و خارجی را با مشکل مواجه می‌کند.


شهر را برای حضور رئیس‌جمهوری مهیا کرده‌ایم

شهردار تبریز هم حضور در بین مردم و شهروندان و شنیدن مشکلات و مسائل آنان را وظیفه مدیران شهرداری عنوان کرد و گفت: نباید شهروندان این تصور را داشته باشند که ما از مشکلات آنان خبر نداریم، همه مدیران و کارکنان شهرداری خدمتگزار مردم هستند و باید در بین مردم حضور داشته باشیم و مشکلات و انتظارات را بشنویم.
«ایرج شهین‌باهر» درباره سفر امروز  رئیس‌جمهوری به تبریز اظهار کرد: شهر را برای حضور  رئیس‌جمهوری مهیا کرده‌ایم، به خصوص مسیرهایی که مهمانان، سفرا و کاروان رئیس‌جمهوری از آن‌ها عبور خواهند کرد به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تقدیر از زحمات تمامی مجموعه‌های شهرداری تبریز در رویداد تبریز 2018 و تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در طول تعطیلات نوروز 80 درصد ظرفیت هتل‌های تبریز پر بود و با این روند در تابستان امسال ظرفیت هتل‌های تبریز صددرصد تکمیل خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه در مجموعه شهرداری تبریز عنوان کرد: برای مدیریت هزینه‌ها در سال جاری، پروژه‌هایی که مشکل و دردی را از شهروندان رفع نمی‌کند و پروژه‌های تبلیغی هستند، اصلا نباید اجرا شود، چون پروژه‌ای که مشکل مردم را حل نکند به حق به محل انتقاد مردم تبدیل می‌شود.


آثار استانی و ملی سفر‌ رئیس‌جمهوری به تبریز

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به تبریز می‌گوید: این سفر از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است: نخست اینکه این سفر اولین سفر استانی رئیس‌جمهوری در سال 97 بوده و مبنای سفرهای استانی دیگر است و استقبال از رئیس‌جمهوری از سوی مردم دارای اهمیت بسیاری است. «جعفر پاشایی» که مدیریت بیش از 650 هزار دانش‌آموز و نزدیک به 100 هزار فرهنگی را در استان بر دوش دارد با بیان اینکه توده‌های مردمی در حمایت از دولتمردان دارای نقش بسیار مهمی در نظام اسلامی هستند، بیان می‌کند: حمایت مردمی از دولت که در چنین برنامه‌هایی تجلی پیدا می‌کند موجب تقویت و استحکام نظام اسلامی می‌شود و ابعاد ملی و بین‌المللی و بازتاب جهانی آن دارای اهمیت است.
وی با تاکید بر نقش‌آفرینی آموزش و پرورش در استقبال از گردشگران در این رویداد عنوان می‌کند: مجموعه آموزش و پرورش استان در نوروز امسال توانست با استقبال شایسته از گردشگران و ثبت افزایش 52 درصدی در گردشگران ورودی از سایر استان‌ها توانمندی خود را نشان دهد و مجموعه‌های اقامتی و هتل‌های وابسته به این اداره کل در این رویداد در خدمت گردشگران است. پاشایی با اشاره به برنامه‌های سفر  رئیس‌جمهوری در تبریز و شهرهای دیگر استان بیان می‌کند: هماهنگی‌های لازم برای اقامت تعدادی از همراهان رئیس‌جمهوری در باشگاه فرهنگیان که یکی از فاخرترین مجموعه‌های اقامتی فرهنگیان کشور در تبریز است، انجام شده و مسئولان آموزش و پرورش استان و فرهنگیان در استقبال و پذیرایی شایسته از این مهمانان تلاش می‌کنند.


دیدار مردمی رئیس‌جمهوری در تبریز

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی، زمان دقیق دیدار عمومی حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری در تبریز اعلام شد. رئیس‌جمهوری امروز ساعت 9:30 در ورزشگاه تختی تبریز، خیابان باغشمال حضور می‌یابد. روحانی در نخستین سفر استانی خود در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش پس از دیدار عمومی، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با برگزیدگان استان، حضور در افتتاحیه رویداد بزرگ گردشگری تبریز2018 و برگزاری نشست خبری را در برنامه دارد.


افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه
 
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یا کلنگ‌زنی۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری خبر داد.  «علی جهانگیری» با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی یا آغاز عملیات اجرایی است،‌ اظهار کرد: به جز تعداد محدودی از پروژه‌ها، اکثریت پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ‌زنی می‌شود. پروژه مس کاتدی، طرح توسعه شیرین عسل، اتوبان مرند - بازرگان و گاوداری 6 هزار رأسی میانه از جمله مهم‌ترین طرح‌ها است. 
«رحیم شهرتی‌فر» معاون سیاسی امنیتی استاندار  هم از برپایی مراسم رونمایی از کتاب «درست بنویسیم» با حضور رئیس جمهوری در تبریز خبر داد و گفت: این کتاب به همت زبده‌ترین اساتید زبان‌شناسی، تاریخ شناسی و ادبیات در بنیاد تدوین شده و این حرکتی ارزشمند است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید