• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134198
+
-

جهان روز/ برفک‌ات رو عشقه

مسعود میر

«ببند در اون کمد رو». این جمله تکراری را بسیاری از ما در لحظات طلایی خنک‌شدن و نقشه‌کشیدن برای حمله به یکی از خوراکی‌های یخچال شنیده‌ایم. آن لحظه دلپذیر غور در خنکای طبقه‌های یخچال وقتی با کشف یک خوراکی خوشمزه و باب دل همراه می‌شود بی‌تردید یکی از آن لذت‌های ناب زندگی تجربه می‌شود. اما همین کمد خنکی که ما در سنین مختلف در طول روز چندین و چندبار جلویش خبر‌دار ایستاده‌ایم و درونش را با چشمانمان جست‌وجو کرده‌ایم، اگر نبود چه می‌شد؟ اصلا خاطره و جسارتا دله‌بازی‌های کودکی در حوالی کمد خنک را بی‌خیال شوید و بیایید تا همین امروز که واقعا قطع‌شدن کوتاه‌مدت برق چه بلایی بر سر ذهن ما از باب نگرانی برای محتویات در معرض تهدید کمد خنک و شیک و به‌روز‌شده خانه می‌آورد.
زندگی بدون یخچال گویی قابل تصور نیست و این کمد خنک که از کودکی تا همین الان قفسه محبوب ما به‌خصوص در تابستان برای وقت‌گذرانی و شکار بوده آنقدر مهم است که امروز را روز جهانی‌اش نامگذاری کنند. در تعاریف تقویمی نوشته روز جهانی یخچال هرساله در 26ژوئن برگزار‌می‌شود و برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت فناوری‌های برودتی در زندگی روزمره و بالا‌بردن شناخت مشخصات بخش‌های تبرید ایجاد شده است.
روز جهانی یخچال مبارک ما که هنوز هم در تابستان خبردار جلویش می‌ایستیم، زمان را کش می‌دهیم و عشق می‌کنیم از باز نگه‌داشتن در این کمد لعنتی. حالا هی بگویید این کار باعث می‌شود یخچال برفک بزند. بی‌خیال، برفک را عشق است...

 

این خبر را به اشتراک بگذارید