• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134176
+
-

افتتاح ۸ ایستگاه و ۵ ورودی جدید مترو تا پایان سال


بهره‌برداری از 8ایستگاه و 5ورودی جدید مترو در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری پنجم تا پایان سال قرار دارد که با روی کارآمدن مدیریت شهری ششم، افتتاح این ایستگاه‌ها و تغییر‌دادن یا ندادن در برنامه‌ها، محل پرسش است.
به گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این مطلب افزود: قطعاً هرکسی که شهردار تهران شود، توسعه مترو جزو اولویت‌های او خواهد بود. مدیریت شهری دوره ششم امکان تغییر در برنامه‌ریزی افتتاح ایستگاه‌ها و توسعه خطوط را دارد. همچنین نظر شهردار منتخب می‌تواند در تعداد و چگونگی بهره‌برداری از ایستگاه‌ها اعمال شود. اما به‌نظر می‌رسد هرکسی که به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شود از تحقق برنامه فعلی مدیریت شهری پنجم در حوزه مترو حمایت خواهد کرد.
علی امام ضمن اشاره به افتتاح 4ایستگاه مترو از ابتدای امسال تاکنون، گفت: حداقل افتتاح 8ایستگاه دیگر در برنامه‌ریزی ما برای پایان سال قرار دارد. همچنین 5ورودی ایستگاه دیگر در برنامه بهره‌برداری قرار دارد. امسال توسعه جنوبی خط۶ به پایان می‌رسد. درحال حاضر حفاری به ایستگاه پایانی یعنی ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) رسیده است اما دستگاه حفار مکانیزه(TBM) باید مسیر را به سمت خط یک ادامه دهد چراکه طبق طرح جامع حمل‌ونقل ریلی تهران، توسعه جنوبی به ایستگاه شهرری در خط یک باید متصل شود.
او با بیان اینکه کار دستگاه حفار مکانیزه به اتمام نرسیده اما درحال حاضر به ایستگاه آخر خط۶ رسیده‌ایم، افزود: حفاری و پوشش بتنی این مسیر 7.5کیلومتری، زودتر از پایان سال تمام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره زمان کلنگ‌زنی توسعه خط۳ گفت: برای توسعه خط۳ متروی تهران در تلاش هستیم تا کلنگ‌زنی آن حداکثر تا پایان تیر۱۴۰۰ صورت گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید