• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13412
+
-

اوقاف همکاری نمی‌کند


علی‌اکبر طالع‌رادی‌ | عضو شورای شهر لالجین در دوره چهارم و پنجم:

اداره اوقاف لالجین هیچ سند قابل قبولی را به مردم و مسئولان این شهر ارائه نکرده و از سوی دیگر نزدیک به 10 سال است که این مسأله پیگیری می‌شود. 

ما از مسئولان اداره اوقاف در استان و شهرستان گله داریم. جلسات متعددی در شهر لالجین با حضور مردم و مسئولان در دوره سوم و چهارم شورا تشکیل شد و با صلاحدید مسئولان شهر، شهروندان پذیرفتند که در تعاملی سازنده این مشکل ریشه‌دار را حل کنند. با پیگیری‌های فراوان مجوز تبدیل به احسن این زمین‌ها صادر شد. مردم هم برای حل این مشکل از هیچ‌گونه همکاری کوتاهی نکردند.

 قرار شد 3 نماینده؛ یک نفر از طرف اداره اوقاف، یک نفر از شورای شهر و یک فرد بی‌طرف کار تعیین قیمت املاک را انجام دهند و در نهایت مردم دوسوم قیمت ملک را به اوقاف بپردازند و سند ثبتی دریافت کنند. 
مسئولان شهر و اداره‌ کل اوقاف و اداره اوقاف بهار همه قبول کردند که بر نظر این کارشناسان صحه بگذارند و طبق نظر کارشناسی آنها با این مسأله برخورد شود. بیش از 300 پرونده تشکیل شده و عده‌ای هم موفق به دریافت سند شدند اما مسئولان اوقاف به نحوه قیمت‌گذاری اعتراض دارند و نظر کارشناس خود را هم قبول ندارند.

 این روند متأسفانه با کارشکنی اوقاف متوقف شد و گره کار مردم همچنان بسته ماند. 
انتظاری که مردم از مسئولان اوقاف دارند این است که با فرمان رهبر در حوزه تبدیل به احسن همکاری کنند. باید به این فرمان عمل کنیم. 

اگر اداره اوقاف این روند را از سر نگیرد در واقع بی‌توجهی به خواست مردم خواهد بود و در بحث سرمایه‌گذاری و اصلاح زیرساخت‌های شهر مردم بسیار آسیب خواهند دید.

این خبر را به اشتراک بگذارید