• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 3 تیر 1400
کد مطلب : 134029
+
-

چه خبر از نقل‌وانتقالات اروپا؟

درحالی‌که همگان سرگرم رقابت‌های یورو هستند، زیر‌زیرکی تعدادی بازیکن در حال جابه‌جا‌شدن بین باشگاه‌های اروپایی‌اند. به همین بهانه مروری بر آخرین اخبار نقل‌و‌انتقالات اروپا داشته‌ایم.

جهان
چه خبر از نقل‌وانتقالات اروپا؟

  بوفون
معارفه بوفون در باشگاه پارما برگزار شد و این اسطوره محبوب دروازه‌بانی پس از 20سال به باشگاه سابقش برگشت. او در 43سالگی قراردادی2‌ساله با پارما بسته و می‌خواهد به این تیم کمک کند تا پس از یک فصل دوباره به سری‌آ برگردد؛ همان کمکی را که به یوونتوس در سری‌ بی کرده و موفق شده بود این تیم را که به‌خاطر کالچوپولی به دسته پایین‌تر تبعید شده بود، با سرمربیگری دیدیه دشان به سری‌آ برگرداند. بوفون در مراسم معارفه‌اش اعلام کرد که احتمالا این آخرین باشگاهش خواهد بود: «به‌نظر خودم هنوز دروازه‌بان خوبی هستم. طبیعتا جیجی 23ساله با 43ساله متفاوت است. من یوونتوس و پارما را انتخاب کردم، نه بازی در سری‌بی ‌را. می‌خواهم نسل جدید و فرزندانم بازی من در پارما را ببینند. توپ هنوز گرد است و پیروزی هنوز 3امتیاز دارد.»

   میلان
میلانی‌ها که به‌دلیل مشکلات اقتصادی چندان قدرتی در نقل‌وانتقالات ندارند، همینطور ستاره‌های خود را از دست می‌دهند بدون آنکه پولی گیرشان بیاید. دوناروما با پایان قراردادش جدا شد و هنوز تیم آینده‌اش را انتخاب نکرده اما گفته می‌شود به یک باشگاه بزرگ و احتمالا به پاری‌سن‌ژرمن یا منچستر می‌رود. پس از دوناروما نوبت هاکان چالهان‌اوغلو بود که بعد از تجربه یک تورنمنت افتضاح با تیم ملی ترکیه، به هواداران میلان پشت کند و با اینتر تا سال2024 قرارداد ببندد. نفر بعدی هم می‌تواند کسیه باشد که تنها یک فصل دیگر با میلان قرارداد دارد. باشگاه که از بنیه مالی خوبی برخوردار نیست و به همین دلیل می‌خواست در سوپرلیگ شرکت کند، باز هم باید چشمش دنبال بازیکنان آزاد پابه‌سن‌گذاشته یا بازیکنان قرضی باشد. ژرژ مندس، دلال فوتبال به مقامات میلان پیشنهاد داده که لیائوی پرتغالی را با خامس رودیگس از اورتون معاوضه کنند. براهیم دیاس هم شاید یک فصل دیگر قرضی از رئال در میلان بماند اما تئو ارناندس پیشنهاد وسوسه‌برانگیزی از پاری‌سن‌ژرمن دارد و بعید است از آن بگذرد.

   اینتر
جدا از جذب چالهان‌اوغلو تحرکات دیگری هم در اینتر دیده می‌شود. اشرف حکیمی خیلی به درِ خروجی نزدیک است و به‌زودی از چلسی یا پاریس سر‌درمی‌آورد. اگر مشتری خوبی پیدا شود، اینتر می‌تواند از شر ویدال و حاشیه‌ها و دستمزدش هم خلاص شود. جوردی آلبا که در تیم ملی اسپانیا فیکس شده، بازیکنی است که رسانه‌های اسپانیایی او را به اینتر لینک کرده‌اند اما اینتر او را در این سن‌وسال نمی‌خواهد و بیشتر دنبال مارکوس آلونسو از چلسی است. شاید در توافق بر سر اشرف حکیمی این مدافع چپ را هم به‌عنوان اشانتیون بردارند.

   مسی
بارسلونا پولی در بساط ندارد اما هر روز روزنامه‌های کاتالونی تیتر می‌زنند که توافق 2ساله با مسی انجام شده است. آنها به‌تازگی گزارش داده‌اند که بارسلونا می‌خواهد امروز که تولد مسی هم هست، توافق نهایی با او را اعلام کند. در همین حین خاویر تباس، رئیس لالیگا گفته که بارسا قبل از توافق جدید با مسی باید فکری به حال حقوق بازیکنانش بکند. طبق قانون حقوقی که بارسا به بازیکنانش می‌دهد از سقف بالاتر است و به همین دلیل فعلا از لحاظ قانونی قرارداد جدید با مسی امکان‌پذیر نیست. قرارداد او 8‌روز دیگر پایان می‌یابد و مسی می‌تواند آزادانه و رایگان به هر جا که خواست برود. بارسا این روزها از راه‌های مختلف دنبال پول است ازجمله دیه‌گرفتن یا همان غرامت‌گیری! براساس قوانین هرگونه آسیب‌دیدگی بازیکنان با تیم‌های ملی کشورشان که بیش از 28‌روز آنها را خانه‌نشین کند، راه را برای گرفتن غرامت تیم‌های باشگاهی باز می‌کند. به این‌ترتیب تا اینجا بارسا می‌تواند به‌خاطر مصدومیت دمبله تا 7/5میلیون یورو از فیفا غرامت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید