• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 3 تیر 1400
کد مطلب : 134020
+
-

علی مظاهری: پرچمداری کمتر از مدال المپیک نیست

علی مظاهری: پرچمداری کمتر از مدال المپیک نیست

در بازی‌های المپیک 2012لندن پرچم کاروان ایران به علی مظاهری داده شد؛ بوکسوری که با قهرمانی آسیا سهمیه المپیک را گرفته بود و آن روزها یکی از چهره‌های درخشان ورزش ایران به‌حساب می‌آمد. مظاهری در مبارزه اول با ناداوری حذف شد و المپیک خیلی زود و با تلخی برای او به پایان رسید اما خودش می‌گوید پرچمداری برایش کمتر از مدال المپیک نبوده است.

  پرچمداری کاروان اتفاق مهمی است یا برای شما فقط یک حرکت نمادین بود؟
پرچمداری در المپیک یکی از اتفاقات بزرگی است که در طول تاریخ نصیب عده‌ محدودی از ورزشکاران شده و باعث افتخار است که بتوانی پرچمدار کاروان ورزش یک کشور باشی. این پرچمداری وظیفه‌ات را دو چندان می‌کند. در دید مردم هستی، نگاه آنها این است که چون پرچم دست توست، باید نتیجه مطلوب بگیری. این توقع استرس را 2 برابر می‌کند ولی پرچمداری کمتر از مدال المپیک نیست. من به صمد تبریک می‌گویم که پرچمدار کاروان در توکیو شده است. امیدوارم تیمشان بتواند در المپیک خوب بازی کند.

  این استرس روی مسابقه شما تأثیر منفی گذاشت؟
مسئولیت سنگین است ولی اینکه این مسئولیت و استرس روی کار ورزشکار چقدر تأثیر می‌‌گذارد، بستگی به‌خود ورزشکار دارد. انتظار نتیجه، استرس مضاعف به شما وارد می‌کند و باید بتوانی مدیریتش کنی و با این مسائل کنار بیایی. نگاه همه ورزشکاران کاروان و حتی مسئولان به توست و این کار را سخت می‌کند.

  شاید در ورزش‌های تیمی این استرس کمتر باشد؟
صد‌ درصد. هدف بیشتر ورزشکاران این است که در المپیک مدال بگیرند و این انتظار در رشته‌های انفرادی بیشتر است. صمد به‌خاطر اینکه رشته‌اش تیمی است، فشار کمتری رویش است.

  لحظه‌ای  که خبر پرچمداری‌تان را شنیدید، یادتان هست؟
من در اردوی ایتالیا بودم که خبر را شنیدم. باور نمی‌کردم، فکر می‌کردم دوستان دارند با من شوخی می‌کنند. آن موقع فضای مجازی مثل امروز گسترده نبود و دسترسی به رسانه سخت بود. بعدا که مطمئن شدم، خیلی خوشحالم شدم. الان خوشحالم که آن دوره ایران بهترین نتیجه را گرفت و پرچمدار آن کاروان من بودم.

  این هم حس خوبی است که اسمتان برای همیشه در تاریخ ورزش ایران ثبت می‌شود.
خیلی حرکت بزرگی است. در تاریخ ورزش ایران ورزشکاران بزرگی پرچمدار بوده‌اند و برای من افتخار است که اسمم کنار این بزرگان قرار گرفته.
  شما خاطره تلخی هم از آن روزها دارید. مصدوم شدید و این نگرانی وجود داشت که روز افتتاحیه نتوانید در مراسم رژه  حضور داشته باشید.
بله. من در آخرین روزهای تمرین درحالی‌که در آمادگی کامل بودم، آسیب دیدم و این مسئله روی مسابقه‌ام در المپیک هم تأثیر منفی گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید