• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 تیر 1400
کد مطلب : 134015
+
-

پوکربازها به چمن مصنوعی رسیدند

فردا پرسپولیس روی چمن راه‌راه رفسنجان به‌دنبال صدرنشینی است و قعرنشین‌ها هم دوئل‌های 6امتیازی برگزار می‌کنند

پوکربازها به چمن مصنوعی رسیدند


هفته بیست‌وچهارم از لیگ برتر فوتبال ایران، فردا جمعه آغاز می‌شود. لیگ بیستم بعد از مدتی وقفه که به‌دلیل بازی‌های تیم‌ملی پیش آمد از دوشنبه هفته قبل با انجام 2بازی عقب‌افتاده از سر گرفته شد و بعد از آنکه تعداد بازی تیم‌ها بالاخره روی عدد23 مساوی شد، حالا برای آغاز هفته بیست‌وچهارم آماده است. 5بازی از این هفته فردا (جمعه) انجام می‌شود که بازی استقلال و پرسپولیس با حریفان خود هم جزو همین بازی‌هاست. 3بازی باقیمانده روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‎شوند که مهم‌ترین آنها مصاف سپاهان صدرنشین با فولاد خوزستان خواهد بود. فردا استقلال با گل‌گهر بازی می‌کند که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته شده و پرسپولیس هم در رفسنجان به مصاف تیم مس می‌رود.

  مس رفسنجان– پرسپولیس
در رقابت میلی‌متری میان پرسپولیس و سپاهان که با امتیاز مساوی و اختلافی ناچیز در تفاضل گل همچنان ادامه دارد، پرسپولیس این هفته بازی نسبتا آسان‌تری در پیش دارد. در هفته‌ای که سپاهان باید به زمین فولاد برود، بازی پرسپولیس در رفسنجان بازی ساده‌تری نسبت به رقیب اصفهانی به‌نظر می‌رسد. مس رفسنجان البته تیم منظم و سختکوشی است و بازی روی چمن مصنوعی عجیبی که این تیم در ورزشگاه خانگی‌اش دارد، بازی چندان ساده‌ای برای تیم‌های رقیب نبوده است. ولی با این حال اغلب تیم‌های بالای جدول از این زمین با 3امتیاز خارج شده‌اند. سپاهان در همین زمین 2-1 پیروز شده و گل‌گهر و آلومینیوم هم با 3امتیاز از رفسنجان برگشته‌اند. یعنی از جمع 5تیم بالای جدول فقط استقلال نتوانسته در رفسنجان پیروز شود و پرسپولیس نمی‌خواهد دومین تیم این لیست باشد. مشکل پرسپولیس در این بازی غیبت وحید امیری، کامیابی‌نیا و نعمتی است که همچنان مشکل مصدومیت دارند. پرسپولیس 2بازی اخیرش را در لیگ برده و مس هر 3بازی اخیرش را باخته است.

    ماشین‌سازی– نساجی
حکمی که کمیته انضباطی برای بازی پیکان و سایپا صادر کرد، رقابت در پایین جدول را سخت‌تر و حساس‌تر کرده است. با 3امتیازی که به سایپا اهدا شد، نساجی و ذوب‌آهن خطر سقوط را خیلی بیشتر از قبل حس می‌کنند و طبیعتا نساجی برای کسب هر 3امتیاز به تبریز می‌رود. سقوط ماشین‌سازی تقریبا قطعی است اما نساجی که با ساکت الهامی 4بازی از 6بازی‌اش را برده و از 2بازی اخیرش 6امتیاز کامل گرفته به پیروزی در زمین قعرنشین امید زیادی دارد.

   ذوب‌آهن– آلومینیوم اراک
مجتبی حسینی که در نیم‌فصل به ذوب‌آهن آمده میانگین امتیازگیری این تیم را از 0.73 به 1.25امتیاز در هر بازی رسانده است. اما این میزان از تحول مثبت هم هنوز برای حفظ ذوب‌آهن در لیگ کافی نبوده و تیم اصفهانی همچنان در رتبه پانزدهم قرار دارد. ذوب‌آهن یکی از 5تیمی است که در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته و هرگز سقوط نکرده است. برای حفظ این رکورد، بردن بازی‌های خانگی باقیمانده اهمیت زیادی خواهد داشت؛ حتی اگر حریف، آلومینیوم باشد که در 14بازی اخیرش فقط یک‌بار باخته است.

   نفت آبادان– سایپا
هیچ تیمی به اندازه نفت آبادان دلش برای پیروزی در لیگ برتر تنگ نشده است. تیمی که در پایان هفته یازدهم روی پله دوم جدول بود و 2امتیاز بیشتر از سپاهان داشت، از همان هفته دیگر رنگ پیروزی را ندیده و حالا از آخر پنجم است. آبادان از 11بازی 21امتیاز داشت اما از 12بازی بعدی فقط 5امتیاز گرفت و حالا فقط 5امتیاز با نقطه سقوط فاصله دارد. حریف امروز برزیلی‌های بحران‌زده، سایپاست که اگرچه یک‌امتیاز کمتر از میزبان دارد اما از 2بازی اخیرش 6امتیاز گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید