• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133958
+
-

پلمب بزرگ‌ترین مزرعه رمزارز کشور با 7هزار ماینر

پلمب بزرگ‌ترین مزرعه رمزارز کشور با 7هزار ماینر


ماموران پلیس تهران در جریان بازرسی از کارخانه‌ای متروکه در چیتگر بزرگ‌ترین مزرعه رمزارز کشور با 7هزار ماینر را کشف و آنجا را پلمب کردند. به‌گفته رئیس پلیس تهران درصورت راه‌اندازی همه ماینرهای کشف شده در این مزرعه 4درصد کل برق تولیدی کشور صرف این دستگاه‌ها می‌شد.
به گزارش همشهری، از چندی قبل به‌دنبال نوسانات برق در منطقه غرب تهران، کارخانه‌ای متروکه که در منطقه چیتگر قرار دارد توجه مأموران اداره برق را به‌خود جلب کرد. این امکان وجود داشت که به‌طور غیرقانونی و مخفیانه مزرعه تولید رمزارز در این کارخانه برپا شده باشد؛ به همین دلیل ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. مأموران مدتی رفت‌وآمدها به این محل را زیرنظر گرفتند و در ادامه با مجوز قضایی راهی آنجا شدند. آنچه را که مأموران در این کارخانه متروکه به چشم می‌دیدند باور نداشتند. مزرعه‌ای بزرگ از دستگاه‌های تولید رمز ارز که تعدادی از آنها در حال فعالیت و تعداد دیگری در حال نصب بود. در این شرایط بود که این کارخانه پلمب و از ادامه استخراج رمزارز در آنجا جلوگیری شد.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این‌باره گفت: در این عملیات بالغ بر 7هزار ماینر که فاقد مجوز هستند کشف شد که تعدادی از آنها فعال و در حال کار کردن بودند و تعداد دیگری قرار بود به‌زودی فعال شود.   این محل قرار بود به بزرگ‌ترین مزرعه رمزامرز کشور تبدیل شود. همچنین بنا بر اعلام کارشناسان برق، درصورت راه‌اندازی همه این دستگاه‌ها حدود 4درصد برق کل کشور مصرف می‌شد.
سردار رحیمی در ادامه گفت: در 48ساعت گذشته با همکاری اداره برق تهران حدود 50مکان که مشکوک به مزرعه تولید رمزارز بودند بازرسی شد که حدود 3هزار دستگاه ماینر در مکان‌های دیگر پایتخت کشف شد‌ که کارخانه متروکه چیتگر بزرگ‌ترین مزرعه کشف شده است که تأثیر زیادی در کمبود برق تهران داشت. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه پلیس با تمام توان آماده همکاری با اداره برق است گفت: هر جا را که کارشناسان اداره برق به‌عنوان مزرعه غیرقانونی رمزارز معرفی کنند پلیس با تمام توان آماده برچیدن این مکان‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید