• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133897
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rkW92
+
-

نکته روز/ تعرفه فرهنگی برای فعالان حوزه کتاب


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود از تصویب چگونگی محاسبه بهای آب، برق، گاز، خدمات پستی، پروانه ساختمان و عوارض کسب برای ناشران، کتابفروشان و مطبوعات نوشت.
به گزارش همشهری به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت:«موضوع محاسبه بهای آب، برق‌، گاز، خدمات پستی، پروانه ساختمان و عوارض کسب برای ناشران، کتابفروشان و مطبوعات با تعرفه آموزشی و یا فرهنگی، براساس ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه، به تصویب جلسه امروز هیأت دولت رسید.از هیأت محترم دولت به‌ویژه وزرای نیرو، نفت و ارتباطات کشور سپاسگزارم».
لایحه برنامه ششم توسعه ۲۷دی‌ماه۱۳۹۴ از سوی دولت برای بررسی به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد. این برنامه با 31ماده، راهبرد‌های کلان مدیریت اجرایی کشور در 5سال را شامل می‌شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فرهنگی، برنامه ششم توسعه با تدوین بند‌ «ج» ماده92 به فعالان حوزه نشر، ناشران و کتابفروشان و همچنین مطبوعات نگاه ویژه‌ای داشته است که در مقایسه با قوانین دوره‌های قبل بی‌سابقه محسوب می‌شود. در بند «ج» ماده92 قانون ششم توسعه آمده است:«دولت و شهرداری‌ها و سازمان‌ آب و فاضلاب مکلفند با ارائه تعرفه فرهنگی یا پروانه ساختمان در زمینه آب و برق و گاز، حمل‌ونقل و پست، با استفاده از کاربری فرهنگی در فضاهای مسکونی از کتابفروشان، ناشران و مطبوعات که دارای مجوز‌های قانونی لازم هستند، حمایت کنند».

 

این خبر را به اشتراک بگذارید