• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13375
+
-

سریال غیرموجه‌ها

سریال غیرموجه‌ها

انتخابی تیم‌ملی کشتی در شرایطی برگزار شد که   داستان غیبت کشتی‌گیران شاخص همچنان ادامه دارد.

برگزاری مرحله اول مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران برگزار شد و در نهایت 4نفر برتر هر وزن جواز حضور در مرحله‌نهایی را کسب کردند. این مسابقات در حالی برگزار شد که غایبان نسبت زیادی داشت و حالا باید منتظر ماند و دید که شورای فنی به غایبان جواز حضور در مرحله نهایی را می‌دهد یا خیر.
    تعیین تکلیف غایبان انتخابی کشتی 
در کشتی فرنگی افشین بیابانگرد، یوسف قادریان و پیام بویری غایبان بزرگ انتخابی تیم‌ملی بودند آنها علیرغم اینکه مجوز حضور در مرحله‌نهایی را نداشتند ترجیح دادند در مرحله اول هم شرکت نکنند. علی اشکانی سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی درباره غیبت برخی از کشتی‌گیران و شانس حضور آنها در مرحله پایانی به همشهری‌ورزشی گفت: «با هیچ‌کدام از غایبان انتخابی تعارف نداریم. تمام موارد جمع‌بندی می‌شود و نتایج را به شورای فنی ارائه خواهیم کرد. بعید می‌دانم شورای فنی هم به این افراد شانس مجدد بدهد، اما بعد از بررسی شرایط برخی نفرات شاخص تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.» همچنین احد پازاج مدیر تیم‌های ملی درباره امتیاز دادن به برخی فرنگی‌کاران که در مرحله دوم انتخابی شرکت کنند گفت: «برای کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک مدال کسب کرده‌اند حداقل تفاوتی که می‌توانستیم قائل باشیم، حضور در مرحله‌نهایی انتخابی تیم‌ملی بود و به همین دلیل شورای فنی و کادرفنی تیم‌ملی تصمیم گرفتند که امسال مسابقات انتخابی در دو مرحله برگزار شود. ولی بعید به غایبان انتخابی در مرحله اول که جواز حضور در مرحله دوم را نداشتند دیگر اجازه شرکت در مسابقات انتخابی داده شود»
    طلایی: غیرموجه‌ها شانسی برای ملی‌پوش شدن ندارند
در کشتی‌آزاد شرایط بهتر بود و تنها نام دو کشتی‌گیر صاحب نام در بین غایبین مسابقات انتخابی به چشم می‌خورد. رضا یزدانی و مسعود یزدانی که هردو دارنده مدال جهانی هستند به‌دلیل مصدومیت در مسابقات انتخابی شرکت نکردند. محمد طلایی مربی ارشد تیم‌ملی درباره مسابقات انتخابی تیم‌ملی در مرحله اول به همشهری‌ورزشی گفت: «شاهد رقابت‌های خوبی بودیم. برخی از کشتی‌گیران جوانی که انتظار درخشش آنها را در این مسابقات داشتیم خوب کشتی گرفتند و ما را به آینده امیدوار کردند. اگر این کشتی‌گیران قدر خود را بدانند و طبق برنامه پیش بروند حتی شانس حضور در المپیک۲۰۲۰ و کسب مدال در المپیک‌توکیو را خواهند داشت. افرادی که به‌صورت موجه غیبت داشتند و کمیسیون پزشکی آسیب‌دیدگی و مصدومیت آنها را تایید کند و شورای فنی هم موافقت کند، شاید شانس دوباره‌ای به آنها داده شود، اما نفراتی که به‌صورت غیر موجه به فرآیند احترام نگذاشتند و کشتی نگرفتند شانسی برای حضور در مرحله نهایی نخواهند داشت.»
    اختلاف نظر دو دبیر 
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم‌ملی کشتی که چندی پیش از سمتش استعفا کرده بود هم در سالن مسابقات حضور یافت و مسابقات را از نزدیک نظاره‌گر بود. فدراسیون کشتی به‌نظر به آرامش رسیده است ولی از گوشه کنار شنیده می‌شود که اختلافات به قوت خود باقی است. دبیر فدراسیون کشتی گفت: «درخواست IOC برای برگزاری نشست جهت بررسی موضوع مقابله نکردن کشتی‌گیران ایران برابر رژیم صهیونیستی نشان داد هشدارهای خادم در همین راستا بود اما آقایان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجهی به این هشدارها نکردند. رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی درباره درخواست کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری نشست با مسئولان ورزش ایران در حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای بررسی موضوع روبه‌رو نشدن کشتی‌گیران ایران برابر رقبای صهیونیستی گفت: «صحبت‌های رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این‌باره در راستای هشدارهای رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی بود که بارها به آقایان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرد خطرات این موضوع جدی است و حساسیت مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک را برانگیخته است اما توجهی به این هشدارهای خادم نشد و درخواست IOC نشان داد آنها نسبت به این موضوع بسیار جدی هستند و می‌خواهند آن را تعیین تکلیف کنند.» همچنین درباره صحبت‌های شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک که درباره درخواست IOC عنوان کرده رسول خادم سرباز نظام است و مانند سرباز انقلاب پیش خواهد رفت گفت: «خادم که سرباز نظام هست و ما هم منکر این موضوع نیستیم. ما باید به صحبت‌های باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک استناد کنیم یا به حرف‌های شاهرخ شهنازی؟ باخ همه چیز را واضح بیان کرده و خواستار برگزاری نشست و ارائه توضیح شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید