• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13355
+
-

بازگشت‌ بهاری

تیتر یک
بازگشت‌ بهاری

استقلال و ذوب‌آهن مدعیان نایب‌قهرمانی لیگ،  در روز تساوی سایپا، تا آستانه شکست رفتند اما در آخرین دقایق پیروز شدند. دیروز تیم پرماجرای نفت هم با لیگ‌برتر خداحافظی کرد.

 پرونده هفته بیست‌و‌نهم لیگ هفدهم با سقوط نفت‌تهران به لیگ دسته اول بسته شد تا تیم‌هایی مثل استقلال‌خوزستان، سپاهان، سپیدرود و حتی تراکتورسازی و پدیده نفسی به‌راحتی بکشند. نفتی‌ها در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته با نتیجه 3برصفر به پارس‌جنوبی باختند و با توجه به برد شیرین استقلال‌خوزستان مقابل سپاهان، با لیگ‌برتر خداحافظی کردند. در این بازی محمد نوری، روح‌الله سیف‌اللهی و احسان تاییدی برای پارس گلزنی کردند تا پس از مشکی‌پوشان، تکلیف دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول هم مشخص شود. استقلال‌خوزستان ویسی هم در جنوب، باخت یک‌بر‌صفر مقابل سپاهان را با برد 3بردو عوض کرد تا خیال گزینه‌های سقوط راحت شود. در این بازی مهرداد محمدی و جلال‌الدین علی‌محمدی برای سپاهان گل زدند اما دوگل یونس دلفی و یک‌گل حکیم نصاری، مقدمات برد آبی‌های جنوب را فراهم ساخت. دلفی در این بازی جدا از دبل، یک‌پاس گل هم داد تا ستاره هفته بیست‌و‌نهم لیگ لقب بگیرد. در دیگر بازی‌های مهم پایین جدول، پدیده با نتیجه دو بر یک مشکی‌پوشان را شکست داد تا یکی از سهمیه‌های مشهد در لیگ‌برتر حفظ شود. در این بازی معین عباسیان و محمد قاضی برای پدیده گل زدند و تک‌کل مشکی‌پوشان را هم یونس شاکری به‌ثمر رساند. سپیدرود یکی دیگر از گزینه‌های سقوط هم، هفته بیست‌و‌نهم را با تساوی بدون گل مقابل فولاد به‌پایان رساند تا ماموریت علی کریمی به بهترین شکل ممکن به‌پایان برسد. تراکتورسازی و صنعت‌نفت‌آبادان هم در یکی از بی‌اهمیت‌ترین بازی‌های این هفته به تساوی یک-یک رضایت دادند. در این بازی سزار برای صنعت‌نفت‌آبادان گل زد و دانیال اسماعیلی‌فر هم تک‌گل تراکتورسازی را به‌ثمر رساند.
  جنگ آسیایی ادامه دارد
بدون تردید مهم‌ترین بازی‌های این هفته در تهران و اصفهان برگزار شد. سایپا که هفته گذشته به رده دوم رسیده بود، امید زیادی داشت با پیروزی مقابل گسترش، گام بلندی برای کسب سهمیه آسیا بردارد اما تساوی خانگی مقابل تیم تبریزی شرایط را تغییر داد. سایپا در این بازی تا آستانه رسیدن به برد هم پیش رفت اما خراب کردن پنالتی توسط علی قلی‌زاده، شوکی بزرگ به دایی و شاگردانش وارد کرد. مهم‌تر اینکه تساوی سایپا با برد استقلال و ذوب‌آهن همراه شد تا تیم دایی به رده چهارم سقوط کند. استقلال در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته با نتیجه 3‌بردو، پیکان را شکست داد و ذوب‌آهن هم در فولادشهر با نتیجه دوبریک از سد پرسپولیس قهرمان گذشت. جالب اینکه استقلال و ذوب‌آهن از شکست، برد ساختند تا جنگ سهمیه آسیا در هفته پایانی هم ادامه داشته باشد. استقلالی‌ها که با اخراج شجاعیان بیشتر از 20‌دقیقه 10‌نفره بازی کردند، با گل‌های تیام، وریا غفوری و امید ابراهیمی از سد پیکان گذشتند. میلاد فخرالدینی و کی‌روش استنلی هم گل‌های ذوب‌آهن را به‌ثمر رساندند تا تک‌گل علیپور فایده‌ای برای تیم برانکو نداشته باشد. با این نتایج استقلال و ذوب‌آهن در صورت پیروزی در بازی‌های هفته پایانی، سهمیه آسیا می‌گیرند و سایپا امیدش را از دست می‌دهد. استقلال در هفته پایانی میهمان سپاهان خواهد بود و این در حالی است که ذوب‌آهن در هفته آخر باید با نفت سقوط کرده در تهران بازی کند. در این شرایط سایپا برای آسیایی شدن ابتدا باید پیکان را شکست دهد و پس از آن امیدوار به شکست استقلال و ذوب‌آهن باشد. برنامه هفته پایانی نشان می‌دهد شانس ذوب‌آهن برای نایب‌قهرمانی از استقلال و سایپا بیشتر است و باید دید قلعه‌نویی به این عنوان می‌رسد یا خیر.
 قلعه وارد سال ششم نشد
پرسپولیس روز گذشته چهارمین شکست فصلش را در فولادشهر متحمل شد تا طلسم قلعه‌نویی مقابل قرمزپوشان پایتخت در آستانه ورود به سال ششم شکسته شود. قلعه‌نویی که آخرین‌بار، 5‌سال و 11‌ماه و 27‌روز پرسپولیس را شکست داده بود، بالاخره مقابل این تیم طعم پیروزی را چشید و در آستانه کسب سهمیه آسیا قرار گرفت.
   اشتباهات دروازه‌بانان ملی‌پوش
هفته بیست‌و‌نهم، هفته اشتباهات دروازه‌بانان ملی‌پوش بود. علیرضا بیرانوند و حسین حسینی که گزینه‌های کی‌روش برای حضور در جام‌جهانی هستند، در مصاف با ذوب‌آهن و پیکان، گل‌های بدی خوردند تا شاید شوکی تازه به مربی پرتغالی تیم‌ملی وارد شود. اشتباه بچه‌گانه حسینی در شش‌قدم و خوردن گل زاویه بسته از بیرانوند، اتفاقات خاص هفته بیست‌و‌نهم بود.
ذوب‌آهن 2  پرسپولیس یک
استقلال 3  پیکان 2
سپیدرود رشت صفر  فولاد خوزستان صفر 
استقلال خوزستان 3  سپاهان 2
سایپا صفر  گسترش فولاد صفر
پدیده خراسان 2  مشکی‌پوشان مشهد یک
پارس جنوبی جم 3  نفت تهران صفر
تراکتورسازی یک  صنعت نفت آبادان یک


این خبر را به اشتراک بگذارید