• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13372
+
-

شب شرم‌ گتوزو

شب شرم‌ گتوزو

بنونتو نامی است که تا چند هفته دیگر درباره‌اش خواهیم شنید و خواهیم خواند و پس از آن، شاید برای یک مدت طولانی آن را به فراموشی بسپاریم. مردان این تیم ایتالیایی، شنبه‌شب دست به کاری فراتر از تصور زده و درحالی که از دقیقه80 مجبور بودند در سن‌سیرو مقابل میلان 10نفره به بازی ادامه دهند، در پایان پیروز میدان را ترک کردند؛ آن‌هم به لطف تک‌گل دقیقه29 پیترو املیو. این دومین گل این مهاجم 26ساله در سریA این فصل بود. بنونتو پیش از این در تمامی بازی‌های خارج از خانه خود در سریA، شکست خورده بود، غیر از بازی هفته گذشته در زمین ساسولو که توانست با یک تساوی دو-دو زمین حریف را ترک کند. بنونتو در این فصل غیر از میلان، موفق به شکست دادن هلاس‌ورونا، کروتونه، سمپدوریا و کیه‌وو شده بود. آنها با 17امتیازی که تا اینجا برای خود جمع‌آوری کرده‌اند، بسیار بعید است که بتوانند در سریA بمانند.
از سوی دیگر، این شکست دردناک، میلان را از کسب سهمیه مستقیم لیگ اروپا دور کرد و حتی این امکان وجود دارد که روسونری نتواند سهمیه دوم ایتالیا و ورود به مرحله پلی‌آف لیگ اروپا را نیز به‌دست آورد. کمی بیش از دوهفته پیش بود که قرارداد ایوان جنارو گتوزو، سرمربی جوان این تیم تا سال2021 تمدید شد و مبلغ آن هم 10درصد افزایش یافت. در زمان تمدید، باشگاه اعلام کرد که نتایج کسب‌شده توسط گتوزو بسیار خوب بوده است. ستاره پیشین میلان که در نیم‌‌فصل نخست به‌جای وینچنتزو مونتلا، هدایت میلان را برعهده گرفت، در نخستین حضورش روی نیمکت این تیم، به مصاف همین بنونتو رفته بود و نخستین امتیاز تاریخ سریA را تقدیم این تیم کرده بود. گتوزو پس از ثبت شکست تاریخی تیمش گفت: «واضح است که در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌ایم. زمانی که این‌گونه بی‌روح بازی می‌کنید، معلوم است که باعث شرمساری خواهید شد. بی‌تردید مسئولیت این باخت با من است، ولی وقتی بازی را در کنار هم آنالیز می‌کنیم، شرایط فرق می‌کند و دیگر بهانه‌گیری وجود نخواهد داشت. وقتی مقابل تیمی مثل بنونتو قرار می‌گیرید، تیمی که با وجود جایگاهش در جدول، فوتبال خوبی بازی می‌کند، نباید آنها را دست کم بگیرید.»
بنونتو در این فصل از رقابت‌ها، توانسته 4امتیاز از میلان بگیرد که در نوع خودش بسیار جالب است. به‌نظر می‌رسد، ستارگان پرتعداد روسونری، بی‌انگیزه هستند و شرایط مسابقه را ندارند. پس از شکست 3بریک مقابل یوونتوس در سی‌ویکم مارس2018، میلان در 4بازی بعدی مساوی کرد و شنبه‌شب هم مقابل بنونتو تن به شکست داد. نکته جالب اینجاست که این نتایج پس از فرایند تمدید قرارداد گتوزو با میلان به‌دست آمده است! سرمربی میلان در ادامه گفت: «بازیکنان در تمرینات بسیار خوب کار می‌کنند، اما در زمین بازی شرایط چیز دیگری است و ما پوچ هستیم. طوری بازی می‌کنیم که انگار رقبا برای بردن ما کار سختی در پیش ندارند. ما باید برای رسیدن به لیگ اروپا بجنگیم. من واقعا احساس شرمساری می‌کنم. بیشتر شبیه به یک گروه موسیقی هستیم تا یک تیم فوتبال! ما بازیکنان جوانی داریم که وقتی نمی‌توانند گل بزنند، عصبی می‌شوند. زمانی که پیراهن چنین تیمی را بر تن می‌کنیم نباید چنین شب‌های شرم‌آوری را به‌وجود بیاوریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید