• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 29 خرداد 1400
کد مطلب : 133490
+
-

نکته بازی/جنبه تعریف نداشتی؟


یک مدت از مهدی قائدی زیاد تعریف شد و به‌نظر می‌رسد این مسئله کمی روی عملکرد او تأثیر گذاشت. مهدی در آخرین ثانیه بازی با عراق یک گل خالی عجیب و غریب خراب کرد که حتی برای آرش برهانی هم در بدترین روزهای فوتبالش قفل بود. حالا این چیزی نیست و برای هر بازیکنی پیش می‌آید، اما داستان سفر قائدی از منامه به دوبی و چشم‌انتظار ماندن مادرش در فرودگاه دیگر خیلی تلخ و غیرقابل تحمل بود. اصلا فرض می‌کنیم توضیح باشگاه استقلال درست است و قائدی با اجازه فرهاد مجیدی راهی مرخصی شده؛ کاری هم به نزدیک بودن بازی پدیده و لزوم حضور مهدی در تمرینات نداریم. خب دوست عزیز؛ می‌خواهی بروی مرخصی لااقل به مادرت یک خبر بده اینطور اذیت نشود و چشم به راه نماند.

جمله درست اسکوچیچ

زمانی که میزبانی دور برگشت مسابقات انتخابی جام‌جهانی را به بحرین دادند، همه هواداران فوتبال در ایران خشمگین شدند. خب از هر زاویه‌ای که نگاه می‌کردیم این یک تصمیم ناعادلانه بود. آنها دور رفت میزبانی‌شان را کرده بودند و هیچ امتیاز سخت‌افزاری خاصی هم نداشتند که قرار باشد نسبت به ایران در اولویت قرار بگیرند. فدراسیون هم شکایت کرد که طبیعتا به نتیجه نرسید. در این کشاکش اما دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی جمله جالبی به زبان آورد و گفت: «بالاخره هر نقطه کره زمین که باشد، بحرین چاره‌ای جز رویارویی با ما ندارد.» راستش این است که این جمله همان زمان به دل‌مان نشست و حالا بیشتر هم خوش‌مان آمده است. شاگردان اسکوچیچ بحرین را در خود منامه 3 تایی کردند تا معلوم شود کت تن کیست!

حالا «تیم محلات» هم که نه!

پرسپولیس و استقلال فرقی ندارد؛ گاهی شدت مظلوم‌نمایی در فوتبال ایران به جایی می‌رسد که رسما حال آدم را بد می‌کند. نمونه بارزش همین مطلبی که اخیرا فرشید اسماعیلی منتشر کرده و مدعی شده امکانات استقلال از تیم‌های محلات هم کمتر است. گویا فرشید تا به حال تیم محلی در عمرش ندیده و تا چشم باز کرده افتاده وسط خط هافبک استقلال، وگرنه بعید به‌نظر می‌رسد یک آدم عاقل و بالغ چنین ادعایی داشته باشد. شما همان بگویید وزیر پرسپولیسی است و دولت اجازه موفقیت استقلال را نمی‌دهد؛ از این دو سرمشق که خارج می‌شوید و هوس خلاقیت که به سرتان می‌زند، فاجعه به بار می‌آید. فقط کاش فرشید آخر مطلبش رقم قرارداد خودش را هم می‌نوشت تا بدانیم با دستمزد او، چند صد تیم محلی می‌شود تشکیل داد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید