• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 29 خرداد 1400
کد مطلب : 133469
+
-

اهدای 2میلیون و 280‌هزار تبلت به دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند



وزارت آموزش و پرورش باوجود عدم‌دسترسی بخشی از دانش‌آموزان به گوشی هوشمند برای تحصیل آنلاین در سال گذشته تلاش کرده تا فضا را برای این دانش‌آموزان که بخشی از آنها در مناطق محروم زندگی می‌کنند فراهم کند و با کمک منابع دولتی و خیرین به تعداد زیادی از دانش‌آموزان محروم برای ادامه تحصیل تبلت اهدا کند. 
روز گذشته وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ابتدای سال تحصیلی گذشته 3میلیون دانش‌آموز به گوشی هوشمند دسترسی نداشته‌اند، اما این وزارتخانه تلاش کرده است تا با انجام اقدامات مقتضی شرایط تحصیل این دانش‌آموزان را فراهم کند. 
در ادامه اطلاعیه آموزش و پرورش درباره اقدامات انجام شده آمده است: «در مناطق صعب العبورکه دانش‌آموزان امکان حضور در مدرسه را نداشتند، کلاس‌های حضوری به‌صورت تک نفره و در منزل دانش‌آموزان برگزار گردیده است. همچنین در کلیه مدارس تا 50نفر جمعیت با صلاحدید ستاد ملی کرونا در منطقه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شده است. در مناطق عشایری هم بیش از 4هزار کلاس حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر شده است. از سوی دیگر وضعیت تک تک دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف در کلاس‌های مجازی شاد حضور نیافتند توسط مدیر و کادر اجرایی مدارس رصد گردیده و ضمن رسیدگی به موانع، سعی در مرتفع کردن آنها و ترغیب اولیا برای آنکه فرزند خود را به جریان آموزش بازگردانند، شده است.»  در بخش دیگری از اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش نوشته شده: «برای مناطق روستایی و حاشیه شهرها که از دسترسی به زیرساخت‌های فناوری محروم بوده‌اند، توزیع درسنامه و اعزام بیش از 3هزار راهبرآموزشی و تربیتی صورت گرفته است. البته اقدامات مسئولان امر محدود به این موارد نبوده و در راستای جذب خیرین و دعوت عموم مردم به پویش‌های گوناگون به جهت تهیه گوشی هوشمند برای آن دسته از دانش‌آموزان عزیزی که به ابزار فناوری دسترسی نداشتند، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است که ازجمله آنها «اجرای طرح هدایت» است که در راستای تأمین تجهیزات هوشمند شامل موبایل و تبلت است؛ وزارت آموزش و پرورش در پی این اقدامات تاکنون توانسته است با کمک دستگاه‌های دولتی و خیران جمعا تعداد 2میلیون و 280هزار تبلت و موبایل با اعتباری بالغ بر 9هزار و 120میلیارد تومان به دانش‌آموزان فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند، اهدا کند که این تجهیزات با اجرای تعهدات به‌تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.» طبق آمارهای رسمی مرکز آمار در سال تحصیلی1400-1399 جمعا تعداد 15میلیون و 30هزار و 949نفر در کلیه پایه‌ها ثبت نام شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال قبل که 14میلیون و 399هزار و 15 نفر بوده میزان 4.39درصد رشد داشته است. همچنین در سال تحصیلی جاری 210هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که این آمار در سال گذشته تعداد 146هزار نفر بوده است. نتایج آسیب‌شناسی صورت گرفته حاکی از آن است که اغلب بازماندگان اضافه امسال، کلاس اولی‌ها هستند که خانواده هایشان به‌دلیل نگرانی از کرونا ترجیح داده‌اند سال بعد ثبت‌نام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید