• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 26 خرداد 1400
کد مطلب : 133324
+
-

عاملان هولناک‌ترین جنایت سال پایتخت صحنه 3قتل را بازسازی کردند

بازسازی صحنه جنایتِ خرمدین‌ها

پیگیری
بازسازی صحنه جنایتِ خرمدین‌ها


یک‌ماه پس از کشف بقایای جسد بابک خرمدین، کارگردان و مدرس سینما در شهرک اکباتان، پدر و مادر او که علاوه بر این جنایت به قتل دختر و دامادشان نیز اعتراف کرده‌اند به محل ارتکاب جنایت منتقل شدند و در برابر بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی صحنه قتل‌ها را بازسازی و جزئیات بیشتری از این حادثه هولناک را بازگو کردند. این در حالی است که پزشکی قانونی نیز اعلام کرده که دو متهم دچار اختلالات روانی هستند.
به گزارش همشهری، از روز 26اردیبهشت‌ماه امسال وقتی اعلام شد بقایای جسد کشف شده در یکی از سطل‌های زباله شهرک اکباتان متعلق به بابک خرمدین، کارگردان و مدرس کمتر شناخته شده سینماست، نام او بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد پدر و مادر بابک با همدستی یکدیگر او را به قتل رسانده و جسد مثله شده‌اش را در 3سطل زباله در شهرک اکباتان، میدان صنعت و میدان صادقیه رها کرده‌اند. تنها بخشی از جسد او در اکباتان کشف شد و تاکنون تلاش‌ها برای یافتن سایر بخش‌های پیکر او به جایی نرسیده است. از همان زمان بود که همه با کنجکاوی اخبار مربوط به این جنایت هولناک را دنبال می‌کنند. با اینکه این خبر شوک سنگینی به جامعه وارد کرده بود اما چند روز بعد این شوک سنگین‌تر شد؛ چرا که پدر و مادر بابک اعلام کردند سال‌ها قبل داماد و یکی از دختران‌شان را نیز با همین شیوه به قتل رسانده‌اند. اعترافات آقا و خانم خرمدین عجیب به‌نظر می‌رسید اما همه‌‌چیز واقعیت داشت. در این شرایط بود که بسیاری در سلامت روانی آنها تردید کردند و به انتظار نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت آنها نشستند. 
گزارشی که روز گذشته در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفت. در این گزارش آمده است: اکبر خرمدین(پدر خانواده) دچار اختلالات روانی است اما این اختلالات به حدی نیست که او مسئول اعمال و رفتارش نباشد و میزان اختلالات روانی نافی مسئولیت کیفری او نیست. در این نظریه همچنین درباره همسر او آمده است: این زن نیز از اختلالات روانی رنج می‌برد اما نوع و میزان این اختلالات در حد کندذهنی است اما نه در حدی که مسئول اعمال خودش نباشد.

بازگشت به صحنه جنایت
نظریه پزشکی قانونی در شرایطی در پرونده این دو متهم قرار گرفت که آنها روز دوشنبه به محل وقوع جنایت منتقل شده و در برابر بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی صحنه 3جنایتی که با همدستی یکدیگر مرتکب شده‌اند را بازسازی کردند. عقربه‌های ساعت11 را نشان می‌داد که خودروهای پلیس آگاهی وارد محوطه شهرک اکباتان شدند. طبق دستور بازپرس پرونده از پیش گروهی از مأموران راهی خانه این زوج شده بودند تا همه‌‌چیز برای بازسازی صحنه جنایت آماده باشد. در آن ساعت از روز هیچ‌کس انتظار حضور این زن و شوهر خبرساز در شهرک اکباتان را نداشت؛ به همین دلیل بدون هیچ ازدحامی آنها از محوطه عبور کردند و درحالی‌که دستبند به‌دست داشتند توسط مأموران سوار بر آسانسور شدند. وقتی متهمان به خانه‌شان منتقل شدند، همه‌‌چیز برای بازسازی صحنه جنایت آماده بود. نخستین قتلی که آنها جزئیاتش را شرح دادند، قتل فرامرز، داماد سابق‌شان بود. ابتدا اکبر خرمدین از اختلافاتش با فرامرز که علاوه بر داماد، خواهرزاده‌اش نیز بود گفت و توضیح داد که در یکی از روزهای سال90 چطور او را به خانه‌اش دعوت کرده و با خوراندن داروی بیهوشی وی را به قتل رسانده و مثله کرده است.
او و همسرش در ادامه جزئیات قتل دخترشان آرزو در سال97 را شرح دادند و گفتند که ابتدا داروی بیهوشی در کله پاچه ریخته‌اند و بعد از آنکه آرزو غذا را خورده و بیهوش شده وی را به قتل رسانده‌اند. در ادامه نوبت به جزئیات قتل بابک رسید. آنها ابتدا از اختلافاتی که با بابک داشتند صحبت کردند و سپس نحوه قتل او را توضیح دادند. پدر بابک گفت:‌ ابتدا همسرم در غذای او داروی بیهوشی ریخت و او خورد. دقایقی بعد او بیهوش شد و من هم جانش را گرفتم و در حمام جسدش را مثله کردم. سپس همان شب بقایای جسد را در چند کیسه قرار دادیم و با آسانسور پایین بردیم و داخل ماشین گذاشتیم و در نهایت کیسه‌ها را در شهرک اکباتان، میدان صادقیه و میدان صنعت انداختیم و به خانه برگشتیم اما چند ساعت بعد دستگیر شدیم.
بازسازی صحنه این 3جنایت که از ساعت11 آغاز شده بود تا ساعت4 بعدازظهر ادامه پیدا کرد و در نهایت با ثبت گفته‌های متهمان و تصویربرداری از بازسازی صحنه آنها در ساعت 4بعد از ظهر به پلیس آگاهی منتقل شدند. براساس این گزارش تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید